Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اقدامی منفعلانه برای امید دادن به صهیونیست ها بعد از شکست های پیاپی سیاست های آن ها در منطقه دانست و گفت: این اقدام جرقه ای برای زنده شدن آرمان آزادی فلسطین بود و چهره حقیقی حکام عرب منطقه را فاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی کریمی، در گفتگو با صاحب نیوز؛ در خصوص اهداف آمریکا از انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و موج کشتارهای جدید در فلسطین، اظهار کرد: این اقدام جدید دولت آمریکا را نمی توان سلیقه و انتخاب شخص ترامپ عنوان کرد، چرا که اگر اوباما هم رییس جمهور آمریکا بود، با توجه به شرایط ویژه امروز اسراییل همین شیوه را اتخاذ می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی، پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه، طولانی شدن جنگ عربستان سعودی علیه یمن و پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان را از جمله نشانه های شکست سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: همه این شکست ها برای اسراییل در شرایط کنونی در حالی رخ می دهد که بر اساس طراحی استکبار جهانی رژیم صهیونیستی از بدو پیدایش گام به گام به اهداف خود نزدیک تر می شد تا جایی که سال 1356 شمسی اوج دوران طلایی برای اسراییل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی و اوج گیری انقلاب اسلامی در ایران، سیاست های اسراییل در منطقه و اوج گیری صهیونیست ها با مشکلاتی مواجه شد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فلسطین به عنوان یک موضوع اصلی از سوی امام خمینی(ره) و انقلابیون مطرح شد و مقاومت فلسطین از نیروهای چپ مارکسیستی به سمت مردمی و اسلامی شدن حرکت کرد.

کریمی، حمله اسراییل به جنوب لبنان و شکل گیری حزب الله در این کشور را در ادامه سیر تقابل اسلام ناب محمدی و استکبار جهانی توصیف کرد و ادامه داد: خروج اسراییل از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی پیروزی مهمی برای محور مقاومت به حساب می آمد.

* تقویت روحیه صهیونیست ها مهمترین هدف آمریکا از انتقال سفارت به بیت المقدس است

کارشناس مسائل سیاسی، حمله نیروهای تکفیری به سوریه را در جهت حفظ و بقای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: درگیر شدن مسلمانان در این منطقه یک حاشیه امن را برای اسراییل ایجاد می کرد و سبب تضعیف قوای کشورهای اسلامی می شد، همچنین سعودی ها در یمن می خواستند در مدت چهار هفته انصارالله را نابود کنند و با متلاشی شدن دولت سوریه حزب الله را مورد حمله قرار دهند که البته همه این نقشه ها با شکست مواجه شد.

وی تشکیل حشدالشعبی در عراق و پیروزی های شگفت انگیز آن ها در برابر تکفیری ها و آزادی غوطه شرقی در سوریه را از دیگر نشانه های اضمحلال رژیم صهیونیستی عنوان و ابراز کرد: اولین و مهمترین هدف آمریکا از انتقال سفارت به بیت المقدس امید دادن به صهیونیست ها است، اگر آن ها می توانستند اهداف خود را مطابق برنامه پیش ببرند، مجبور به انجام چنین کاری نمی شدند.

کریمی، خیال آمریکا برای ایجاد یک شکاف در میان کشورهای اسلامی از طریق انتقال سفارت را هدف دیگر استکبار برای این اقدام عنوان کرد و افزود: از ابتدا ترامپ سعی کرد تا با طرح این موضوع تعدادی از کشورهای اسلامی را با خود همراه کند و تصمیم خود را برای مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد، به احتمال قوی اگر شکست تکفیری ها در سوریه حتمی نمی شد، ترامپ هم هیچ گاه طرح خود را عملی نمی کرد.

* آشکار شدن چهره واقعی حکام مرتجع منطقه

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه باید اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت به قدس را یک موضع کاملا انفعالی بدانیم، تصریح کرد: در این میان اما واکنش فلسطینی ها انفعالی نبود و با وجود تعداد بالای شهدا و مجروحان فلسطینی در برابر این طرح، موضوع آزادی فلسطین بار دیگر در مناطق اشغالی زنده و امید در دل آزادی خواهان جهان ایجاد شد، از طرفی هم جامعه بین المللی نتوانست در برابر جنایات اسراییل در این قضیه و سرکوب وسیع فلسطینی ها سکوت کند.

وی ابراز کرد: هر چند انتقال سفارت آمریکا به قدس خشم مسلمانان را برانگیخت، اما قطعا این اقدام برکات زیادی را برای فلسطین به دنبال دارد که هویدا شدن چهره واقعی کشورهایی مانند عربستان سعودی و برچیده شدن نقاب آن ها نزد افکار عمومی مسلمانان جهان یکی از مهمترین این برکات است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اعم از زن و مرد، زیر بار فشار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و زیر خشونت آزادی دروغین آن هستند.

طبق گزارش بغداد الیوم، مقتدی صدر افزود: امروز نقاب جدیدی برملا شد که با عسل دموکراسی و شهد آزادی پوشانده شده بود تا دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا تلخی آن عسل مسموم و شهد متعفن گرفته شده از رژیم صهیونیستی متعفن را بچشند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما امروز خواهان پایان دادن به سرکوب صداهای خواهان صلح و آزادی و توقف کشتارهای کثیف و بی‌شرمانه صورت گرفته شده توسط صهیونیست‌ها هستیم.

مقتدی صدر ادامه داد: صدای دانشگاهیان آمریکا که خواستار پایان دادن به تروریسم صهیونیستی هستند، صدای ماست و هر که در هر نقطه از جهان این صدای صادر شده را خاموش کند، یک حیوان و هیولای درنده است که در قاموس آن رحم و آزادی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ننگ بر دولت‌های ظالمی که اهل حق را به بردگی می‌گیرند و از باطل و اشغالگری حمایت می‌کنند، ننگ بر قوانینی که به جامعه دگرباشان اجازه فعالیت می‌دهد و صدای پاکی و عفت را سرکوب می‌کند.

صدر گفت: از مردم دست بردارید؛ چراکه در غیر این صورت انتخابات و پایان کارتان فرا خواهد رسید و دیگر هیچ شلخته‌ای مانند نتانیاهو یا پیرمرد خرفتی مانند بایدن حکومت نخواهد کرد. باطل بودن و دروغ بودن شما برملا شده و دیگر هرگز کسی را فریب نخواهید داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از این پس دنیا روستای تحت فرمان مهاجمان استعمارگر نخواهد بود و استکبار شما مانند تار عنکبوت فرو می‌ریزد و صدای مظلومان بلند شده و کم نمی‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چهره‌های دانشگاهی و دانشجویان آمریکا از یک هفته گذشته در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تظاهرات می‌زنند و در این میان پلیس آمریکا علیه آنها از خشونت استفاده کرده و تعداد زیادی از معترضان را هم بازداشت کرده است. با وجود سرکوب پلیس، اعتراضات در حال گسترش است

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900245

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +جزئیات
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل