Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: براین اساس طبق دستور رییس جمهوری برای پیشبرد برنامه بازآفرینی محله‌ها، زمین دولتی و املاک شهرداری‌ها در اختیار طرح بازآفرینی قرار می‌گیرد.

عشایری گفت: دربرنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت تکالیفی را برعهده وزارت راه وشهرسازی و شهرداری‌ها قرار داده که هرچه بهتر و سریعتر باید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی محله‌ها، افزون بر بازسازی واحدهای مسکونی و ساماندهی معابر، اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز دنبال می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی بازآفرینی سالانه 270 محله دردستور کار قرار گرفته و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 9 فعالیت ویژه در این بافت‌ها پیش بینی شده،افزود: عمده فعالیت‌ها در این محلات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزش و ترویج فعالیت‌های آموزشی خواهد بود.

عشایری تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه بازآفرینی یک هزار و 334 محله اولویت ستاد بازآفرینی قرار گرفته که سالانه هزینه‌ای بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان برای نوسازی آنها نیاز است.

وی گفت: از این رقم 8 هزار میلیارد تومان را دولت، 7 هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها و مابقی را بخش خصوصی تامین می کند.

عشایری اضافه کرد: یکی از وجوه متمایز در برنامه بازآفرینی آن است که سهم و نقش تمام دستگاه های اجرایی مشخص شده است .

وی یادآورشد: در ستاد بازآفرینی فقط ساخت و ساز مسکن و کوچه مورد نظر نیست بلکه توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارد.

عشایری گفت: همچنین تسهیلاتی به توسعه گران این محله‌ها که بیشتر بخش خصوصی هستند نیز داده می‌شود که از جمله آنها وام کم بهره و تخفیف در صدور پروانه و نظام مهندسی است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی هرچه بیشتر می‌توانند نقش موثری دراین زمینه ایفا کنند. /

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استان البرز رییس جمهوری زمین مجلس شورای اسلامی دولت وزیر راه و شهرسازی اجتماعی و فرهنگی ایران شهرداری بخش خصوصی دستگاه های اجرایی ساخت و ساز مدرسه مسکن پارس نوسازی ساخت وساز پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین نشست شورای تأمین مسکن استان، افزود: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌ای که تاکنون به همت #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باز آفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

استاندار همدان اظهار کرد: از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم.

وی گفت: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی انجام می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، افزود: در کنار تحقق شعار "جهش‌ تولید با مشارکت مردم" جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران