Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، پرونده مرگ این بیمار بزودی در کمیسیون پزشکی برای تعیین مقصر اصلی بررسی می شود.
بانوی 44 ساله ای ساروی اواخر فروردین ماه سال جاری برای جراحی فیوژن ستوان فقرات به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری مراجعه کرد ، اما پس از پایان موفقیت آمیز جراحی به دلیل آنچه که تزریق خون اشتباه ( نامتجانس با گروه خونی) اعلام شد، جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیوژن یا خشک کردن مهره ها در ستون فقرات به معنی اتصال مهره ها به هم است. در این نوع از عمل جراحی ممکن است دو و یا چند مهره به هم متصل شوند.
هدف از این عمل جراحی از بین بردن درد ، ناپایداری و یا دیگر علائم بیماری به وسیله از بین بردن حرکت بین مهره هاست.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران روز چهارشنبه در این باره گفت که پرونده مرگ این بیمار از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری به کمیسیون پزشکی ارسال می شود تا پس از بررسی ، مشخص شود اشتباه در کدام بخش ( بخش خون آزمایشگاه، پزشک و یا پرستار) رخ داده است .
دکتر علی عباسی علت بروز این اشتباه را ناشی از بستری شدن دو بیمار هم نام در یک اتاق اعلام کرد که با تزریق خون نامتجانس مرگ یکی از این بیماران رقم خورد.
وی گفت که این اشتباه نابخشودنی برای مراکز درمانی است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که چنین اتفاقی در هیچ بیمارستانی رخ ندهد.
او اضافه کرد : طبق روال قانونی ، مدعی العموم پرونده کمیسیون پزشکی را به پزشکی قانونی و یا سازمان نظام پزشکی برای یافتن مقصر اصلی ( پزشک، پرستار و یا بخش خون آزمایشگاه) واگذارمی کند.
در سال گذشته نیز دو مورد مرگ مشکوک بیمار در این مرکز آموزشی و پزشکی در ساری رخ داد که هیچ اطلاعی از سرنوشت این دو پرونده در دست نیست.
براساس آمار در سال به طور میانگین 250 هزار بیمار در 23 بیمارستان دولتی مازندران بستری می شوند.
دولت در سال گذشته افزون بر 10 هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران مازنی اعتبار اختصاص داده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیمارستان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد