Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهگزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار روز گذشته در یک هزار و دویست و چهل و هشتمین جلسه خود، ضوابط پیشنهادی آن بانک با عنوان "دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری" را با هدف ارتقای شفافیت صورت‌های مالی،‌ ارایه تصویری صحیح‌تر از وضعیت عملکردی بانک‌ها و جلوگیری از شناسایی و توزیع سودهای موهوم مورد تصویب قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدین ترتیب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند از این پس صورت‌های مالی خود را با رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده تنظیم کنند.

اجرای دستورالعمل مذکور گام مهم دیگری در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی است که در سالیان اخیر توسط بانک مرکزی به صورت تدریجی اجرا شده است.

همچنین در این جلسه و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی اصلاحیه دستورالعمل حساب جاری با رویکرد اعتباربخشی به ابزار چک و پیشگیری از افزایش چک‌های برگشتی در جامعه و نیز پیش‌بینی برخی تمهیدات در راستای مساعدت به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی دارای مشکل در این خصوص مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ این اصلاح در راستای اقدامات سال‌های اخیر بانک مرکزی با هدف ساماندهی و انتظام‌بخشی به وضعیت چک به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای پرداخت در کشور از جمله طرح های چکاوک و صیاد انجام و تجربیات و بازخوردهای دریافتی از اجرای دستورالعمل حساب جاری و آرای  مراجع قضایی در این خصوص، در اصلاحیه مذکور لحاظ شده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی پول چک درآمد شورای پول و اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی