Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن از معرفی ۸۰ عنوان قرآنی اعم از نخبگان، نشریات و مراکز قرآنی جهان اسلام در بخش بین‌الملل نمایشگاه خبرداد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، معرفی آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم و عترت طاهرین(ع) از برنامه‌های تخصصی و اساسی بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی که در ادوار گذشته تنها عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشید و خبری از بخش بین‌الملل و آثار بین‌المللی در آن وجود نداشت امّا امسال، همانطور که معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در دیدار با خبرنگاران وعده داده بود، بخش بین‌الملل نمایشگاه با رویکرد جدیدی پای به عرصه بین‌الملل گذاشته است که یکی از این بخش‌ها، کمیته آثار، نشریات و هنر است که ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی جهان را به نمایش خواهد گذاشت.

علی حسن‌نیا، مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در گفت و گویی با بیان اینکه این بخش به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: معرفی 20 تن از مشهورترین خاورشناسان قرآنی بخشی از این حوزه را دربر خواهد گرفت؛ افرادی که از دیار مغرب زمین، میراث شرق و هر آن چه را که به نوعی به علوم قرآنی و حدیثی مربوط است، بررسی می‌کنند.

وی در این باره افزود: طبق پژوهش‌های وسیع و گسترده، از 200 سال گذشته تا‌کنون 20 تن از خاورشناسان حوزه قرآن و حدیث شناسایی شدند و قرار است، بیوگرافی آنها در قالب شاسی‌های بزرگ در غرفه‌ای مجهز به نمایش درآید و راویان متخصص، آثار و پیام‌های این شخصیت‌ها را به علاقه‌مندان روایت کنند.

حسن‌نیا، معرفی دست‌آوردها و ظرفیت‌های قرآنی و حدیثی نشریات علمی جهان را از بخش‌های دیگر این کمیته خواند و گفت: 20 نشریه و مجله معتبر علمی و دانشوارانه از شرق تا غرب جهان که تولیداتی را در حوزه قرآن و حدیث داشتند، معرفی خواهند شد.

مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، از معرفی 20 مرکز علمی و دانشگاهی جهان در نمایشگاه خبرداد و گفت: 20 مرکز علمی و دانشگاهی معتر در جهان اسلام که در حوزه مطالعات قرآنی  و حدیثی فعالیت بسزایی دارند، شناسایی و در قالب تخته شاسی‌های بزرگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی همچنین به دیگر اقدامات این بخش اشاره کرد و افزود: 20 شخصیت تقریبی جهان اسلام که در حوزه تقریب بین مذاهب اعم از شیعه و غیرشیعه فعال هستند، شناسایی و بیوگرافی آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

حسن‌نیا، با بیان اینکه در مجموع 80 مورد قرآنی اعم از شخصیت‌ها، نشریات، مراکز علمی معرفی خواهند شد، افزود: علاوه بر آن، نشریه تخصصی به 4 زبان دنیا (عربی، فرانسه، ترکی و اردو) تولید و منتشر شده است که از نخستین روز فعالیت بخش بین‌الملل در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

به گفته حسن‌نیا، بخش بین‌الملل بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکشنبه 6 خردادماه به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار (قرآن چلچراغ هدایت) تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان از ساعت 17 تا 24در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

انتهای پیام/

R1444/P1356/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایشگاه بین‌المللی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح دوشنبه در سالن شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم و در قالب طرح ملی مفاخر قرآنی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ادامه داد: هرچند که در جهان معاصر افرادی هستند که چهره های قرآنی را مخدوش می کنند و دفاع نادرست از دین انجام می دهند که مهمترین مانع برای روی آوردن به قرآن و دین اسلام است اما اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک کرده و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

رسولی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و خدا خود این کتاب را حفظ و نگهداری می کند، افزود: قرآن کریم سطح دارد که همه بشریت از آن بهره مند هستند ولی لایه های عمقی قرآن و فهم قرآن را «الراسخون فی العلم» و کسانی که مطهر هستند و به طهارت و پاکی مشهور هستند می توانند درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سبب ورود جهاددانشگاهی به حوزه قرآنی است، گفت: این برنامه فاخر به عنوان پنجره ورود به تکریم چهره های فرهنگی و اجتماعی در جهاددانشگاهی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود و در آینده تلاش خواهد شد، آن را به شکل بهتری برگزار نمایی.

رسولی تصریح کرد: تقدیر از فعالان قرآنی در قالب طرح هماهنگ و سراسری تدارک دیده شده که هدف آن، تکریم و گرامیداشت شخصیت و مقام علمی فعالان حوزه قرآن می باشد، و در ادامه روند آن دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها نیز مشارکت پررنگی خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک می کنند و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

پیشرفت تمدن بشری در قدرشناسی از بزرگان است

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اظهار کرد: ما به تجلیل از بزرگان نیازمندیم و مفاخر نیازی به تجلیل ندارند چرا که ملتی که قدر و ارزش بزرگان خود را نداند، پیشرفت نمی کند.

امیر رجبی ادامه داد: در بحث چاپ کتاب و مکتوب شدن جلسات تفسیر استاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام توان در خدمت این بزرگوار است و ما قول مساعد و حمایت لازم خود را اعلام می کنیم.

در زمان اضطراب و نگرانی 66 مرتبه «الله» بگویید

در این مراسم همچنین مفسر قرآن کریم نیز بیان کرد: ظاهر قرآن شگفت انگیز و باطن آن عمیق و ژرف است که انسان با کمی تعمق در آن به شگفتی ذات خلقت پی می برد.

حجت الاسلام شیخ جمال تعدیلی افزود: به همه مردم توصیه می کنم هر زمان در زندگی دچار اضطراب و نگرانی شدید 66 مرتبه فقط « الله» بگویید چرا که می فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». همچنین امام صادق(ع) فرمود هر زمان گرفتار شدید آیات 190 تا 194 سوره آل عمران را بخوانید و بعد دعا کنید، مطمئن باشید که دعایتان مستجاب می شود.

وی گفت: اهل بیت(ع) مطهر هستند و حقیقت اهل قرآن در نزد اهل بیت است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

کد خبر 6097880

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی