Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن از معرفی ۸۰ عنوان قرآنی اعم از نخبگان، نشریات و مراکز قرآنی جهان اسلام در بخش بین‌الملل نمایشگاه خبرداد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، معرفی آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم و عترت طاهرین(ع) از برنامه‌های تخصصی و اساسی بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی که در ادوار گذشته تنها عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشید و خبری از بخش بین‌الملل و آثار بین‌المللی در آن وجود نداشت امّا امسال، همانطور که معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در دیدار با خبرنگاران وعده داده بود، بخش بین‌الملل نمایشگاه با رویکرد جدیدی پای به عرصه بین‌الملل گذاشته است که یکی از این بخش‌ها، کمیته آثار، نشریات و هنر است که ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی جهان را به نمایش خواهد گذاشت.

علی حسن‌نیا، مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در گفت و گویی با بیان اینکه این بخش به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: معرفی 20 تن از مشهورترین خاورشناسان قرآنی بخشی از این حوزه را دربر خواهد گرفت؛ افرادی که از دیار مغرب زمین، میراث شرق و هر آن چه را که به نوعی به علوم قرآنی و حدیثی مربوط است، بررسی می‌کنند.

وی در این باره افزود: طبق پژوهش‌های وسیع و گسترده، از 200 سال گذشته تا‌کنون 20 تن از خاورشناسان حوزه قرآن و حدیث شناسایی شدند و قرار است، بیوگرافی آنها در قالب شاسی‌های بزرگ در غرفه‌ای مجهز به نمایش درآید و راویان متخصص، آثار و پیام‌های این شخصیت‌ها را به علاقه‌مندان روایت کنند.

حسن‌نیا، معرفی دست‌آوردها و ظرفیت‌های قرآنی و حدیثی نشریات علمی جهان را از بخش‌های دیگر این کمیته خواند و گفت: 20 نشریه و مجله معتبر علمی و دانشوارانه از شرق تا غرب جهان که تولیداتی را در حوزه قرآن و حدیث داشتند، معرفی خواهند شد.

مسئول کمیته آثار، نشریات و هنر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، از معرفی 20 مرکز علمی و دانشگاهی جهان در نمایشگاه خبرداد و گفت: 20 مرکز علمی و دانشگاهی معتر در جهان اسلام که در حوزه مطالعات قرآنی  و حدیثی فعالیت بسزایی دارند، شناسایی و در قالب تخته شاسی‌های بزرگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی همچنین به دیگر اقدامات این بخش اشاره کرد و افزود: 20 شخصیت تقریبی جهان اسلام که در حوزه تقریب بین مذاهب اعم از شیعه و غیرشیعه فعال هستند، شناسایی و بیوگرافی آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

حسن‌نیا، با بیان اینکه در مجموع 80 مورد قرآنی اعم از شخصیت‌ها، نشریات، مراکز علمی معرفی خواهند شد، افزود: علاوه بر آن، نشریه تخصصی به 4 زبان دنیا (عربی، فرانسه، ترکی و اردو) تولید و منتشر شده است که از نخستین روز فعالیت بخش بین‌الملل در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

به گفته حسن‌نیا، بخش بین‌الملل بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکشنبه 6 خردادماه به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار (قرآن چلچراغ هدایت) تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان از ساعت 17 تا 24در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

انتهای پیام/

R1444/P1356/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایشگاه بین‌المللی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی