Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:16:19 GMT

فتح خرمشهر سند افتخاری از رشادت ایثارگران است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۶۸۳

فتح خرمشهر سند افتخاری از رشادت ایثارگران است

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فتح خرمشهر و این پیروزی بزرگ در تاریخ این مرز و بوم سند افتخاری از نمونه عینی ایمان، ولایتمداری و رشادت خالصانه ایثارگران است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه بنیادشهید، حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی با صدور پیامی به مناسبت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی ضمن ارج نهادن به مقام تمامی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا و همت ایثارگران سرافراز «فتح خرمشهر» را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سوم خرداد حدیث ایثار، مقاومت و جانبازی دلاورانی است که برای دفاع از ارزش ‌های اسلامی، آرمان‌ های انقلابی، استقلال و کیان جامعه خویش از جان و مال خود گذشتند.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: یادمان آن حماسه سرنوشت ‌ساز در اذهان ملت شریف ایران همیشه ایام ساری و جاری خواهد ماند. این روز را مصداق برازنده ‌ای از رهروی در راه حق و پاسداری از هویت دینی و ملی می ‌دانیم.
وی ادامه داد: به‌ یقین راز فتح خرمشهر به دست چنین مردانی را باید در ایمان الهی، تبعیت از ولایت‌ فقیه و عشق به شهادت دانست و اگر راه امت اسلامی همیشه در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داشته باشد، همواره پیروزی آنان در تمامی عرصه ‌ها رقم خواهد خورد.
شهیدی افزود: سوم خرداد و فتح خرمشهر، به عنوان فتح بزرگی که نماد مقاومت، ایثار و پیروزی برای ملت قهرمان ایران شناخته شد. یقینا امروز هم استمرار راه شهدا و ایثارگران ضامن پیروزی و سرافرازی ملت بزرگ ایران در مقابل همه توطئه‌ های دشمنان است.
سوم خردادماه روز فتح خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1361 از اشغال ارتش بعث عراق آزاد شد.
اجتمام * 7268 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سوم خرداد روز مقاومت ما و شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.
مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.
وی افزود: این عمل برای نخستین بار در شهرستان خرمشهر انجام شد و پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.
مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانست با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • مادری که عمرش را پای معلم شدن دختر ناشنوایش گذاشته است
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است