Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:34:48 GMT

بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فاقد مهارت هستند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۵۷۶۲

بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فاقد مهارت هستند

فرماندار شهرستان اهر گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه ها فاقد مهارت های لازم برای اشتفال هستند.

به گزارش ایلنا، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر گفت: اکثر جوانانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و وارد جامعه می شوند،به‌رغم اینکه در رشته های فنی و تخصصی تحصیل کرده اند، فاقد مهارت های لازم برای اشتغال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که سیستم آموزشی دانشگاه‌ها بیشتر تئوری و نظری است، موجب می شود تا دانشجویان و فارغ التحصیلات دانشگاهی فاقد مهارت هستند که اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی موجب می شود تا دانشجویان از مهارت های خاصی در مشاغل مختلف بهره ببرند.

فرماندار اهر با اعلام اینکه مهارت آموزی در جامعه فرهنگ سازی نشده، گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ضمن آنکه جوانان فاقد مهارت را دارای مهارت می کند، برای صاحبان صنایع نیز از نظر نیروی انسانی می تواند مفید باشد.

محمودی در ادامه از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی و صنایع به تأمین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بر اساس بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان تامین اجتماعی، واحدهای تولیدی و صنعتی که به تامین اجتماعی بدهی دارند و بر بدهی آنها جریمه اضافه شده می توانند از این فرصت برای پرداخت مطالبات و حق بیمه بهره مند شوند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر به اجرای قانون اخذ مالیات از باشگاه های ورزشی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که قانونی اجرا می شود برای همه یکسان است و باید از قانون پیروی کنیم اما اخذ مالیات از باشگاه های ورزشی و فرهنگی که در اهر حداقل شهریه نسبت به سایر شهرستان ها را از مردم می گیرند با اصلاحیه قانون قابل حل است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین گفت: از سال گذشته تاکنون سامانه صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات هنوز نتیجه‌ای نداشته که ما همچنان پیگیر این موضوع از مراجع ذیربط استانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام دستگاه ها در توسعه اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهری و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر قابل تقدیر است، اظهار داشت: امید می رود دستگاه های متولی توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، هر هفته گزارش عملکرد و بانک ها پرداختی های خود را در حوزه اشتغال به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر اعلام کنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در شهرستان اهر هم برای دولت و هم برای این شهرستان بسیار مهم است، ابراز داشت: با توجه به این که نرخ بیکاری در شهرستان اهر بالا بوده بایستی همه در جهت ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای ایجاد فرصت های شغلی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اشتغال جامعه سرمایه گذاری فارغ التحصیل قانون موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • آزادی بیان آمریکایی
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند