Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای دموکراتیک سوریه با مشارکت اخیر و پررنگ‌تر واشنگتن و پاریس در عملیات هوایی علیه مواضع داعش در شمال سوریه به تسلط کامل بر منطقه واقع در شرق رود فرات که منطقه تحت نفوذ آمریکاست،‌ نزدیک شده‌اند،‌ به طوریکه روز گذشته نیروهای باقی مانده داعش در سه شهرک در شرق رود مذکور از جمله ۶۵ سرکرده صف اول آن محاصره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دیده بان حقوق بشر سوریه طی ساعات گذشته از توقف درگیری‌ها بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش در چند محور در مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی در شرق "دیر الزور" خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اظهار کرد که این عملیات پس از اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه به شدت عناصر داعش را در سه شهر "الشعفة"، "هجین" و "السوسة"، تحت فشار و محاصره قرار دادند، متوقف شد.

این سازمان که وابسته به مخالفان است، گزارش داد: اطلاعات به دست آمده از منابع موثق حاکی از محاصره ۶۵ فرمانده طراز اول داعش در هجین است که بیشتر این افراد تابعیت عراقی دارند. عناصر داعش در هجین بیش از ۸۰۰ تن را زندانی کرده‌اند که تاکنون هیچ اطلاعی درباره سرنوشت آنها به دست نیامده است.

قبل از توقف درگیری‌ها همزمان با درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه با عناصر داعش در اطراف دیر الزور خصوصا "باغوز فوقانی" و هجین در کرانه شرقی رود فرات، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی نیز عناصر این گروه تروریستی را مورد هدف قرار دادند.

منابع کرد سوریه اعلام کردند که اخیرا فرانسه در جنگ علیه عناصر داعش در سوریه نقش فعالی داشته است.

شبکه الدرر الشامیه وابسته به مخالفان به نقل از نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش داد، این نیروها اخیرا پاسگاه‌های مرزی را در نوار مرزی سوریه و عراق ایجاد کرده و خاکریزها و برج‌های مراقبتی سیمانی را ساخته‌اند این بعد از تسلط نیروهای کرد با مشارکت حشد شعبی بر روستای مرزی باغوز بود.

نواف خلیل، مسؤول نهاد تحقیقاتی کرد در شمال سوریه اظهار کرد: نیروهای فرانسه در مناطق منبج، کوبانی، رقه، حسکه و عین عیسی مستقر شده و همچنین تجهیزات نظامی و آتشبار توپخانه در روستای باغوز را مستقر کرده‌اند.

گفتنی است که با افزایش محاصره و فشار بر داعش و نزدیک شدن به طرد آن از این مناطق که تحت نفوذ آمریکا قرار دارد، داعش در منطقه "بادیه" سوریه که تحت کنترل نظام سوریه و هم‌پیمانانش است، محصور می‌شود.

ریاض قهوه‌چی، مدیر مرکز خاور نزدیک و خلیج فارس برای مطالعات نظامی نیز تأکید کرد که گزارش‌های آمریکایی حاکی از حضور ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در این منطقه است.

قهوه‌چی افزود: در این گزارش‌ها آمده که داعش پس از ایجاد تغییرات عمده در استراتژی و تاکتیک نظامی خود، در حال آمادگی برای انجام یک عملیات جدید است.

وی ادامه داد: به این ترتیب اساسا داعش تنها در چند منطقه در اطراف حمص، حماة و ادلب محصور می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام داعش کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام تاکید کردند که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه صهیونیستی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله دست کم سه نظامی صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشتر نیز منابع عبری اذعان کردند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال زخمی‌ها به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شدند.

کد خبر 6097816

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست