Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌‌ای تاکید کرد: مردم ایران با الهام از تجربیات دفاع مقدس توطئه‌های سیاسی و اقتصادی دشمنان را خنثی می‌کنند. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: 

امیر جهانشاهی: تغییرات 17گانه در ساختار نیروی زمینی ارتش/ ساختار یگان‌های زرهی تغییر کرد

متن این بیانیه به شرح زیر است:

فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، پس از 19 ماه اشغال، نماد وحدت، قدرت ملی، پایداری و عدم پذیرش هرگونه تجاوز از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حماسه عظیمی که با پشتیبانی مردم از رزمندگان اسلام، ایمان، اعتقاد و غیرت دلیرمردان ایران اسلامی و از همه مهمتر وحدت و همدلی نیروهای شرکت کننده در آن اعم از ارتش، سپاه و بسیج مردمی به دست آمد.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی در تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. در این روز عظیم، شهر خون و قیام پس از 19ماه، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

این روز عزیز، درس بزرگ مقاومت و ایستادگی یک ملّت مصمّم محسوب می‌شود که در تاریخ ثبت شده است. به گواهی تاریخ، ملت بزرگ ایران همواره با مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی خواهد ایستاد و از آرمان‌های امام راحل، انقلاب و شهیدان گلگون کفن حراست و پاسداری می‌کند.

درس دیگر سوم خرداد درس وحدت و انسجام نیروهای مسلح است.کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست برادران خود در سایر نیروهای مسلح، مصمم و مقاوم تا آخرین قطره خون خود از حریم ولایت و میهن اسلامی صیانت می‌کنند.

امروز دشمنان ایران که با بدعهدی و پیمان‌شکنی در صدد تحریم و انزوای ایران هستند، باید بدانند که مردم ایران با تجربیات دوران دفاع مقدس و مقاطع پر فراز و فرود گذشته آماده‌تر از هر زمان دیگری توطئه‌های اقتصادی و سیاسی آنان را خنثی می‌کنند.

آزادسازی خرمشهر یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شهامت، شجاعت و همدلی فرماندهان و اوج خداباوری رزمندگان اسلام است که بازخوانی آن علاوه بر عبرت برای متجاوزان و جهان‌خواران، الهام بخش ایستادگی در مقابل بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب و نشردهنده فرهنگ ایثار  و شهادت برای نسل جوان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک آزادسازی خرمشهر به امت شهیدپرور ایران اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌اللّه العظمی امام‌خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکید می‌کند؛ فرزندان ملت بزرگ ایران در ارتش، با توکل بر خداوند متعال و تأسی از سرور و سالار شهیدان  و با پیام "ما‌‌ توانستیم" در عملیات آزادسازی خرمشهر، در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور سر از پا نخواهند شناخت.

انتهای پیام/

R1429/P1360/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است