Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:32:51 GMT

نبیه بری بازهم رئیس پارلمان لبنان شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۰۷۰۵

نبیه بری، رهبر جنبش امل از احزاب شیعه لبنان برای ششمین بار به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «نبیه بری» ۸۰ ساله، رهبر جنبش امل از احزاب شیعه لبنان، برای ششمین بار به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

این سیاستمدار شیعه در اولین جلسه پارلمان جدید لبنان با به دست آوردن ۹۸ رای مثبت مجددا به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و نه نفر از نمایندگان لبنانی هم به نبیه بری رای سفید دادند. بدین ترتیب وی جایگاه خود را برای ششمین بار به عنوان رئیس پارلمان لبنان تثبیت کرد.

نبیه بری پس از کسب رای مثبت پارلمان، در سخنانی از ملت لبنان برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور تشکر کرد.

گفتنی است جنبش مقاومت حزب‌الله و همپیمانانش از جمله جنبش امل، در انتخابات پارلمانی اخیر لبنان صاحب اکثریت کرسی‌های پارلمان شدند.

طبق قانون اساسی لبنان، سه جایگاه ارشد این کشور (شامل ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و ریاست مجلس) برای گروه‌های مذهبی عمده در نظر گرفته شده است؛ به این معنا که رئیس‌جمهور باید مسیحی مارونی باشد، نخست‌وزیر باید مسلمان سُنی باشد و رئیس مجلس نیز باید مسلمان شیعه باشد.

شبکه المیادین اعلام کرد «ایلی الفرزلی» نیز به عنوان نائب رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو کونسیسائو در روزهای اخیر قرارداد خود را با پورتو تا سال 2028 تمدید کرد. قرارداد او هنگام ریاست پینتو دا کاستا به‌عنوان رئیس سابق باشگاه امضا شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی، با توجه به انتخاب ویلاش بواش، این قرارداد ممکن است با توافق دوطرفه لغو شود.

کونسیسائو پس از بازی شب گذشته به اسپورت‌تی‌وی در مورد این احتمال گفت: "من با افتخار آماده‌ام تا با او گفت‌وگو کنم. این یک موضوع لذت‌بخش است و من هیچ مشکلی ندارم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و پیروزی او در انتخابات ریاست باشگاه را تبریک بگویم.

اعضا مستقل هستند، آن‌ها این انتقال را در این زمان برای باشگاه انتخاب کردند. من در دسترس هستم تا با هر کسی که نماینده و مسئولیت باشگاه پورتو را بر عهده دارد، بدون هیچ مشکلی و با کمال میل صحبت کنم. ما به بازی‌های قهرمانی و فینال جام حذفی پرتغال فکر می‌کنیم که می‌خواهیم در آن برنده شویم."

تمدید قرارداد کونسیسائو در 25 آوریل نهایی شد و چند روز بعد تغییرات در راس باشگاه انجام شد. داکاستا قبل از این برای 15 سال ریاست باشگاه را برعهده داشت.

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • بایرلورکوزن 2-2 اشتوتگارت؛ بازهم حفظ شکست‌ناپذیری در ثانیه آخر
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین