Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:00:34 GMT

قیمت نان صنعتی هنوز تغییری نکرده است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۱۶۱۷

نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به پارسال هیچ تغییر قیمتی نداشته و بعد از هفت ماه تاخیر، دولت با اعلام و انتشار جدول نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مخالفت خود با افزایش قیمت در این زمینه را عملا نشان داد. اما مشخص نیست چرا باید قیمت آرد از سوی کارخانه‌های تولیدکننده افزایش پیدا کند!؟

محسن لزومیان- رئیس انجمن تولیدکنندگان‌ نان‌های صنعتی - در این رابطه به ایسنا گفت: پس از تعطیلات نوروزی هیچگونه افزایش قیمتی به صورت قانونی و از طریق اتحادیه‌ها نداشته‌ایم اما مسئله این است که کارخانه‌های آرد این محصول را گران‌ کرده‌اند؛ به عنوان مثال هر کیسه آرد ۴۸ هزار تومانی ۵۴ هزار تومان و هر کیسه آرد ۵۱ هزار تومانی معادل ۵۸ هزار تومان فروخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطلع شدیم که این افزایش قیمت، غیرقانونی بوده است و آنها مصوبه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند؛ بنابراین دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید بر کارخانه‌های تولیدکننده آرد نظارت بیشتری کنند، چراکه این افزایش قیمت سبب می‌شود تولیدکنندگان نان‌های حجیم، صنعتی و نانوایی‌های آزادپز نیز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند.

لزومیان گفت: اگر نظارتی روی بازار وجود نداشته باشد و به تخلفات رسیدگی نشود، دیگر فعالان بازار و به ویژه کسانی که آرد را به عنوان مواد اولیه تولیدشان خریداری می‌کنند، طی روزهای آینده افزایش قیمت را اعمال می‌کنند و در این شرایط کسی نمی تواند از آنها مطالبه کند که چرا قیمت‌شان را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور