Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:54:21 GMT

دوم خرداد در امتداد سوم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۲۰۹۰

دوم خرداد در امتداد سوم

روزنامه بشیر در شماره روز چهارشنبه خود یادداشتی با عنوان ' دوم خرداد در امتداد سوم خرداد ، پاسداشت روز حماسه و مقاومت ' را منتشر کرد .

بشیر نوشت : خرم شهر ، پس از 587 روز مقاومت یعنی ( 19 ماه) اسارت ، سرانجام ساعت 11 صبح سوم خرداد ماه سال 1361 در جریان چهار مرحله عملیات بیت المقدس و با ایثار و مقاومت مردم و نیز رشادت نیروهای از خود گذشته بسیج ، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی آزاد و به دامن میهن بازگشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جریان آزادسازی خرم شهر ، حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین 19 هزار نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند .
ایران در جریان عملیات 26 روزه بیت المقدس ، که به آزادی این خطه از کشورمان انجامید 6 هزار شهید ارتش و سپاه و 24 هزار مجروح در صفحه تاریخ تقدیم و به یادگار گذاشت ، که شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت ، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نام گذاری کرد .
در عرصه سیاسی نیز حادثه ی شگرفی رخ داد و موجبات موجی نو و امید بخش را در نظام جمهوری اسلامی پدید آورده بود .
عرصه ای که تنگناهای بسیاری ، آن را به بستر پر چالشی تبدیل کرده بود .
از یک سو دنیا علیه ما متحد شده بود و فشارهای جهانی ما را احاطه کرده بود بود، از طرفی هم با به وجود امدن نظارت استصوابی و رد صلاحیت های یک سویه و گسترده، خشم فروخورده ای ، میدان سیاسی – اجتماعی را رنج می داد ؛ که با فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری، آن عزلت ها و سر خوردگی ها رخ نمایاند و علاوه بر سیاسیون چپ آن زمان زمان، مردم نیز در اقص نقاط کشور به این حرکت پیوستند .
این درحالی بود که بیش از 200 نماینده مجلس و قریب به اتفاق مدیران نظام، برای راه یابی جناب ناطق نوری به کاخ ریاست جمهوری، اتفاق نظر داشتند و در فضای انتخاباتی هم اینگونه القاء می کردند؛ این شرایط بازخورد منفی را در جامعه به همراه داشت؛ تا جایی که اراده ملت برای 'نه' به جریان یکدست در حاکمیت ، در هم گره خورد و نتیجه در ظهر همان جمعه، روز انتخابات در صفوف فشرده مردم پشت صندوق های رای خود را به جناب آقای سید محمد خاتمی بروز داده بودند و رقیب کاندیدای برنده این انتخابات، صبح روز بعد و قبل از اعلام نهایی نتایج رای گیری، با ارسال تبریک پیروزی، شکست خود را پذیرفت .
پیام واضحی که ملت، به جریان تمامیت خواه داده بود و پیام روشن تری برای دنیای معاصر بود؛ که ملت ایران با روح بلندی که در تاریخ ریشه دارد؛ همواره منشا تحول، تغییر و اصلاح است و در این راه در دنیا و به خصوص جامعه استبداد زده خاور میانه، پیش رو و پیش گام بوده و است.
پس از آن حماسه بود که دنیای سلطه و متحد، با پیام انسانی جمهوری اسلامی روبرو شد و گفت و گوی تمدن ها را به عنوان الگوی صلح و مدارا و دوستی پذیرفت .
واقعیتی که در وجود مردم این سرزمین جاری است و هیاهوی اهالی خشم و خشونت و استکبار، نتوانستند از بروز آن جلوگیری نمایند.
از این رو ، دوم خرداد ماه 1376 به روزی تبدیل شد که در دایره المعارف سیاسی جمهوری اسلامی در کنار نام هایی چون 22 بهمن ، 12 فروردین و سوم خرداد ماندگار شد و یکی از قله های رفیع پیوند 'جمهوریت و اسلامیت' را رقم زد.
نامی که به درستی توسط رهبر انقلاب، به ' حماسه ' از آن یاد شد و از آن روز بود؛ که حماسه دوم خرداد، با تاریخ بلند این سرزمین گره خورد .
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دوم خرداد روزنامه بشير مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت