Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: از سال گذشته تهیه سند اشتغال‌زایی برای ۱۷ روستا درحال پیگری و انجام است که این امر در حدود ۲۰ درصد از روستا‌ها را شامل می‌شود. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در نشست اقتصاد روستایی شهرستان خنداب اظهار داشت: برای تهیه سند توسعه و اشتغال‌زایی برای شهرستان خنداب می‌توانیم از سند‌ آمایشی، سیمای توسعه شهرستان‌ها بهره‌ ببریم و کاری که الان سازمان ما را موظف به انجام آن دانسته و اعتبارات مربوطه را هم باید سازمان از اعتبارات استان لحاظ کند، تهیه اسناد اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی برای روستا‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان خنداب دارای 81  روستا است و 70 روستای آن دارای 20 خانوار به بالا هستند، که البته از سال گذشته تهیه سند اشتغال‌زایی برای 17 روستا درحال پیگری و انجام است که این امر در حدود 20 درصد از روستا‌ها را شامل می‌شود، به صورت مستمر روستاها را رصد می‌کنیم و وارد روستا‌ها می‌شویم و برای هر روستا، سند توسعه اقتصادی تهیه می‌کنیم تا بتوانیم در تهیه سند توسعه شهرستان از آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: اگر بخواهیم سندی تهیه کنیم  که منجر به اقدامات شود، نیاز است که منابع خوبی برای آن به کار ببریم، سند راهبردی را سازمان می‌تواند انجام دهد و آن بخش را دراختیار مشاور قرار می‌دهیم، اما در بخش عملیاتی،  نیاز به  شرح خدمات است و منابع تامین اعتبار جدا لازم دارد.

یادگاری ادامه داد: برای تهیه سند فکر نمی‌کنم که  نیاز به اعتبارات بالایی باشد و در توان سازمان است که با استفاده از منابع و آگاهی‌ خودمان این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: برای انجام اقدامات لازم باید اعتبارات این طرح مشخص شود و هر اقدام منابع خاص خود را می‌طلبد و باید بدانیم چه مقدار اعتبار نیاز بوده و از چه منابعی قرار است تامین اعتبار شود.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود