Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:20:34 GMT

دستگیری یک هکر در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۴۸۲۰

پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سردار ' مهدی معصوم بیگی ' اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتای اصفهان توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک‌های این استان جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: این کارشناسان (پلیس فضای تبادل اطلاعات) با رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند که هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم افزار 'هک و نفوذ به سیستم عامل داده‌های رایانه ای' کرده و قرار است همدست وی نرم افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار معصوم بیگی افزود: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ و مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از حساب مشتریان را سرقت کند.

به گفته وی این متهم قصد داشته است که مبلغ یاد شده را به چندین حساب در یکی از مؤسسه‌های مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به حساب‌های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پس از تحقیقات گسترده درباره رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ تَن از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم افزار هک و نفوذ به سیستم عامل رایانه‌ای شبکه بانکی کشف شد.

سردار معصوم بیگی افزود: متهمان تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دستگیری هکر سرقت میلیاردی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم

فرمانده انتظامی آذربابجان‌غربی گفت: شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس است.

به گزارش مشرق، سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی دهیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم