Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر رای دادگاه بین المللی ورزش بر این باشد که محرومیت پرسپولیس برداشته شود قطعا فیفا این رای را اجرا خواهد کرد.

غلامرضا رفیعی درباره خبر لغو محرومیت نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به خبرنگار سایت نود گفت: دادگاه ورزش در رسیدگی به اعتراض باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه طرف دعوی رضایت داده باشد اگر محرومیت را لغو کند هیچکس از جمله فیفا نمی‍‌تواند با رای دادگاه بین المللی ورزش مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی درباره اینکه آیا فیفا می‌تواند رایی متناقض با رای دادگاه CAS بدهد یا خیر گفت: به هیچ عنوان امکان ندارد و در ماده های 60 به بعد اساسنامه فیفا صراحتا نوشته شده است که کلیه احکام ارکان قضایی فیفا قابل اعتراض و دادخواهی در دادگاه بین المللی ورزش است. دادگاه ورزش در رسیدگی به اعتراض باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه طرف دعوی رضایت داده باشد اگر محرومیت را لغو کند هیچکس از جمله فیفا نمی‍‌تواند با رای دادگاه بین المللی ورزش مخالفت کند.  مگر اینکه فیفا از رای دادگاه بین المللی ورزش نزد دیوان عالی فدراسیون سوئیس که همانند دیوان عالی کشور ماست شکایت کند و تقاضای تجدید نظر کند.

رفیعی ادامه داد: دوباره تکرار میکنیم که ابتدا فیفا رای می‌دهد و سپس رای فیفا قابل تجدید نظر و  شکایت در دادگاه بین المللی ورزش است و رای دادگاه بین المللی ورزش قطعی و نهایی تلقی می‌شود و فیفا تنها می تواند نزد دیوان عالی کشور سوئیس جهت تجدید نظر شکایت کند، که این عمل از بدو تشکیل فیفا تا به امروز سابقه نداشته که این نهاد نسبت به رای دادگاه بین المللی ورزش اعتراض کند، در حالی که برعکس این اتفاق رخ داده است و مثلا بن‌همام بعد از اینکه رای دادگاه بین المللی ورزش صادر شد از رای دادگاه CAS به دیوان عالی کشور سوئیس اعتراض کرده است.

این کارشناس حقوقی در پایان گفت: بنابراین به نظر من از نظر حقوقی حتی بدون طرح شکایت باشگاه پرسپولیس در دادگاه بین المللی ورزش هم با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس رضایت باشگاه شاکی را گرفته بود کمیته تعیین وضیت بازیکنان فیفا این اختیار را داشت که حتی محرومیت پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالات لغو کند. در هر صورت حالا که دادگاه بین المللی ورزش رای داده است اگر رای دادگاه بین المللی ورزش بر این باشد که محرومیت پرسپولیس برداشته شود قطعا فیفا این رای را اجرا خواهد کرد.

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس داخلی اختصاصی اختصاصی نود جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری