Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@22:28:53 GMT

شوخی تلخ انتخاب رییس جدید شورای صنفی نمایش

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۷۵۱۹

شوخی تلخ انتخاب رییس جدید شورای صنفی نمایش

به گزارش پارس نیوز، 

.در انتخابات اخیر کارگروه اکران با اکثریت آراء محسن امیریوسفی به عنوان دبیر انتخاب شد و محمود رضوی نایب دبیر و غلامرضا فرجی به عنوان سخنگو انتخاب شدند،اما شاید هیچکدام از این چهره ها به اندازه امیریوسفی جالب توجه نبودند.فیلمسازی که یکی از فیلمهایش پس از گذشت شش سال توقیف است و دو فیلم دیگرش هم با وقفه هایی طولانی، در نهایت اکران های نامناسبی گرفتند،حالا در صدر مسندی نشسته که باید برای اکران سایر فیلمها برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به قول قائم مقام فراهانی،«روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد»!

«آشغال های دوست داشتنی» محسن امیر یوسفی پس از شش سال و کلی وعده و وعید هنوز نتوانسته از محاق خارج شود.یادمان هم هست که فیلم اول او «خواب تلخ» سال ۹۴ پس از ۱۰ سال توقیف در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد و فیلم دوم او «آتشکار» که سال ۸۶ تولید شد بعد از سه – چهار سال که توقیف بود،اکران جمع و جور و کوتاهی را از سر گذراند.

غیر از این ها،خبرنگارانی که یک روز سرد زمستانی در سال ۹۲ در سالن وزارت ارشاد حاضر بودند،حتما یادشان هست محسن امیریوسفی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده «آشغال های دوست داشتنی» پس از نمایش این فیلم- که جزیی از برنامه اکران محدود فیلمهای به محاق رفته برای اهالی رسانه و مطبوعات بود- با صدایی لرزان و ناراحت کننده نسبت به عدم صدور پروانه نمایش آن با فریاد بلند اعتراض کرد و زبان به گلایه گشود.یا سه سال پیش که شهاب حسینی در انتقاد به کنار گذاشتن این فیلم از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، از سمت مشاور دبیر جشنواره استعفا داد که یکی از مهمترین واکنش ها در این باره ارزیابی شد. همان زمان در بانی فیلم نوشتیم «این فیلم چوب پرداختن به حوادث سال ۸۸ را می خورد و شاید برای هموار کردن مسیر نمایش عمومی آن باید خوش بینی غیر واقعی به خرج داد!».

امیریوسفی با گذر از این اتفاقات تلخ حالا در منصب اجرایی قرار گرفته که از دور موقعیتی کمدی و یک طنز تلخ تلقی می شود.با این حال می توان با نظر به تجربه تلخ سالهای گذشته او،در صورتی که در پُست جدید فضای مناسب در اختیارش قرار گیرد وبه مانع تراشیهای آشکار و پنهان برنخورد، امیدوار بود که امیریوسفی مشکل توقیفی ها را با همفکری و تعامل برای همیشه حل کند یا دست کم به عنوان فیلمسازی مستقل،هوای فیلمسازان غیر وابسته و فیلمهایشان را با اهرمهای قانونی شورای صنفی نمایش داشته باشد.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انتخابات درآمد وزارت ارشاد رسانه مطبوعات انتخابات خواب درآمد مطبوعات وزارت ارشاد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باید باشد گفت: فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ما ممنوع است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد،، خستگی و فعالیت زیاد نباید مسئولان را ازخدمت به مردم بازدارد.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، اکنون حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی یادآور شد: جهش در تولید بر روی ریل پیشرفت قرارگرفته به گونه‌ای که هم اکنون رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشورهای خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»