Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:33:22 GMT

برق دار شدن ۶۴۳ حلقه چاه عمیق طی سال گذشته در نهاوند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۰۹۶۰

برق دار شدن ۶۴۳ حلقه چاه عمیق طی سال گذشته در نهاوند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیردره عصر چهارشنبه در جلسه توجیهی کشاورزان شهرستان نهاوند پیرامون صرفه جویی در مصرف برق کشاورزی، گفت: بر اساس دستور هیئت دولت در سال جاری یک مصرف معین برای کشاورزان در نظر گرفته‌شده و اگر بیشتر از میزان تعیین‌شده مصرف شود، نرخ برق مازاد مصرفی آزاد محاسبه خواهد شد.

وی بابیان اینکه در شهرستان نهاوند ۲۵۵ کشاورز مازاد مصرف برق دارند، گفت: اخطار لازم به کشاورزان داده شده و از آن‌ها خواسته‌ایم یا پروانه بهره‌برداری خود را افزایش دهند و یا در بحث استاندارسازی مصرف‌کننده‌های خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره برق نهاوند بابیان اینکه پیک مصرف در حوزه کشاورزی از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور است، گفت: کشاورزان باید در ایام اعلام شده مصرف برق را بیشتر رعایت و مدیریت برق نهاوند را در مصرف بهینه و جلوگیری از خاموشی‌ها در تابستان یاری کنند.

رئیس اداره برق نهاوند گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۶۴۳ حلقه چاه دارای مجوز در شهرستان نهاوند برق‌دار شده و بر همین اساس با کشاورزان تفاهم‌نامه بسته‌شده که در صورت رعایت کنترل مصرف شامل بسته‌های حمایتی بخشودگی و تخفیف خواهند شد.

وی گفت: سال گذشته در شهرستان نهاوند از تعداد ۷۲۵ مشترک کشاورزی ۵۸۷ مشترک در این زمینه همکاری داشته‌اند که نتیجه این همکاری کاهش ۲۳مگاواتی بار شده است.

شیردره عنوان کرد: مبلغ پاداش اعطایی به کشاورزان در این حوزه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که امیدواریم با توجه به سیاست‌های در نظر گرفته‌شده؛ کشاورزان بیش‌ازپیش از طرح‌هایی که موجب کاهش هزینه‌های آن‌ها می‌شود استقبال کنند.

کد خبر 4304898

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت برق همدان نهاوند ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند بارش باران مشهد خرم آباد یاسوج اشتغال سوم خرداد فتح خرمشهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب