Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: ما خودمان را باور کردیم و این باور را امام خمینی(ره) به ما آموخت که اگر بنا است در مقابل فشارهای دشمن پیروز شویم و دشمن را وادار به تسلیم کنیم لازمه این کار این است که ما خودمان  را باور کنیم. ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ استانها خوزستان نظرات

سردار حسن شاهوارپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را به مردم خون گرم استان خوزستان به ویژه مردم خرمشهر تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که ملت ما استحضار دارند دفاع مقدس دوره پرچالشی بود که نظام جمهوری اسلامی این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشت. نقطه عطف دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر است که عملیات الی بیت‌المقدس سبب شد این شهر از لوث وجود کفار بعثی آزاد شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) بیان کرد: مردم ما با یکدلی و وحدت در کنار رهبر نظام جمهوری اسلامی توانستند بدون تکیه بر پشتی‌بانی‌های خارجی این حماسه بزرگ را به وجود بیاورند.

تشکیل بسیج به دلیل خودباوری مردم بود

وی گفت: یکی از برجستگی‌هایی که در این عملیات باید به آن اشاره شود تکیه بر باورهای داخلی بود؛ به هر حال در یک سال اول جنگ در وضعیتی قرار داشتیم که بسیار نگران کننده بود و دشمن نیز در مجامع بین‌المللی و در جبهه‌های نبرد بسیار به ما فشار می‌آورد اما آنچه که باعث شد یک تحول عظیم در جبهه‌های نبرد ایجاد شود به طوری که 4 عملیات موفق از شکستن حصر آبادان تا آزادسازی خرمهشر قهرمان انجام شد، تکیه بر باورهای خودی بود.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: ما خودمان را باور کردیم و این باور را امام خمینی(ره) به ما آموخت که اگر بنا است در مقابل فشارهای دشمن پیروز شویم و دشمن را وادار به تسلیم کنیم لازمه این کار این است که ما خودمان  را باور کنیم لذا نیروی بسیج مردمی سازماندهی شد و در کنار نیروهای مسلح ارتش و سپاه آمد.

وی ادامه داد: ورود بسیج یک توانمندی بسیار عظیم و باور نکردنی در جبهه‌ها ایجاد کرد و این توانمندی سبب شد که در خرمشهر و در عملیاتی بسیار گسترده و پیروزمندانه دشمن را وادار به شکست کنیم بنابراین بعد از فتح خرمشهر دشمنان ما از جمله آمریکایی‌ها و رژیم بعث عراق به این نتیجه رسیدند که ملت ما ملتی شکست‌ناپذیر است و رزمندگان ما دارای تجاربی بسیار گرانبها و عظیم هستند.

رسیدن نیروهای مسلح در بازدارندگی اطمینان‌بخش

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) در ادامه تصریح کرد: بنابراین بعد از این عملیات دشمن در واقع بسیار منفعل شد و به دنبال این بود که با اقدامات مزبوهانه جنگ را به مسیرهای دیگری هدایت کند که در نهایت توانستیم با مقاومت، ایستادگی و ایثار بهترین عزیزان ما در دفاع مقدس توانمندی‌های خودمان را به اثبات برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز برکاتی که ما در دفاع مقدس داریم توانمندی‌های بسیار بالایی است که نیروهای مسلح ما در بازدارندگی اطمینان‌بخش به آن رسیده‌اند و در واقع امروز می‌بینیم که کشورهای همسایه با خریدهای بسیار کلان پول‌های بادآورده را تبدیل به سلاح می‌کنند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: اما امروز رزمندگان ما به برکت عملیات الی بیت‌المقدس و فتح خرمشهر و با تکیه بر توانمندی‌‎های خودی می‌تواند نیازمندی نیروهای مسلح و خود را تامین کنند و این یکی از دستاوردهای بزرگ و عظیمی است که باید آن را پاس بداریم.

انتهای پیام/

R41468/P1336/S6,57/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد