Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ مجدآبادی افزود: بیشترین سطح عملیاتی مبارزه با سن و پوره گندم استان مرکزی به ترتیب در شهرستان های ساوه اراک، فراهان و خمین بوده است.

مقابله با سن گندم از اوایل فروردین در استان مرکزی آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وی گفت: نظارت در زمان و نحوه اجرای مبارزه با سن و پوره گندم، آموزش، توصیه زمان مقابله، جمع آوری و نمونه گیری در طول مدت تولید محصول گندم کشاورزان از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان برای کاهش درصد سن زدگی و افزایش کیفیت محصول بهره برداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجدآبادی، آب و هوای گرم و خشک را شرایط مطلوب زندگی آفت سن و پوره گندم عنوان کرد و افزود: بارش های بهاره کاهش جمعیت این آفت را در مزارع گندم به همراه دارد.
وی گفت: با توجه به بارش مناسب باران در استان مرکزی و کاهش مقابله با آفت سن و پوره گندم نیاز است کشاورزان در بازبینی مزارع دقت بیشتری داشته باشند.

پارسال در 210 هکتار از مزارع استان مرکزی عملیات مبارزه با آفت سن و پوره گندم انجام شد و امسال نیز پیش بینی می شود عملیات سن زدایی در همین سطح انجام شود.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کشاورزان خواست: اقدامات کنترلی مانند تناوب کشت گندم، جو، حبوبات، زود کاشت گندم و استفاده مناسب از کودهای شیمیایی را در برنامه خود قرار دهند.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مزارع سن زدایی هکتار مقابله استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور صبح امروز یکشنبه از خسارت دیدن ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل آب‌گرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

وی افزود: همچنین بارش تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6097033

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو