Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@02:30:37 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۵۳۹۷

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر احتمال افزایش تولید اعضای اوپک برای جبران اختلالات احتمالی در روند عرضه به بازار، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۲۷ سنت یا ۰.۳۴ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۵۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته به ۸۰.۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین رکود از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۷ سنت یا ۰.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۶۷ دلار در هر بشکه رسید.

منابع آگاه در صنعت نفت و اوپک به رویترز گفته‌اند اوپک ممکن است تا ژوئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه از سوی ایران و ونزوئلا تصمیم بگیرد تولید نفت خود را افزایش دهد.

نگرانی‌ها نسبت به کاهش صادرات نفت ایران به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای بین‌المللی تهران قیمت‌ها را به بالاترین رکورد از اواخر سال ۲۰۱۴ به این سو رسانده است. بعلاوه تولید نفت ونزوئلا به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بحث‌برانگیز این کشور که ممکن است تحریم‌های آمریکا را به دنبال داشته باشند احتمالا با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا نیز قیمتها را تحت فشار منفی قرار داد. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۸ مه، ۵.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این آمار ۱.۶ میلیون بشکه کاهش ذخایر را نشان دهد.

افزایش تولید در آمریکا که پیش بینی می‌شود ماه آینده به رکورد بالای جدیدی صعود کند، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد نفت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد