Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:18:35 GMT

حکم شرعی تزریق آمپول و سرُم در ماه رمضان چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۸۳۳۲

حکم شرعی تزریق آمپول و سرُم در ماه رمضان چیست؟

به گزارش جام نیوز؛ از سؤالات متداول روزه‌داران ماه مبارک رمضان مسائل مربوط به خوردن و آشامیدن در این ماه است که در ادامه می‌خوانید.

 

نظر مراجع محترم تقلید در این موضوع با هم متفاوت است. شما باید مرجع تقلید خودتان را مشخص کنید تا جواب دقیق تری ارائه شود. در هر حال  نظر مراجع محترم را در ذیل بخوانید:

 

حضرات آیات : امام خمینی(ره)، بهجت(ره) و خامنه‏ اى: اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى دارد، بنابر احتیاط واجب، باید از تزریق آن خوددارى کرد ولى اگر جنبه دوایى دارد و یا عضو را بی‌حس مى کند، تزریق آن اشکال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاضل لنکرانی(ره): اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى داشته باشد، باید از تزریق آن خوددارى کرد ولى اگر جنبه دوایى دارد و یا عضو را بى حس می‏کند، تزریق آن اشکال ندارد.

 

مکارم شیرازی: اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى یا دوایى دارد، بنابر احتیاط واجب باید از تزریق آن خوددارى کرد ولى اگر عضو را بى حس میکند، تزریق آن اشکال ندارد.

 

تبریزى، سیستانى، صافى، نورى و وحید: تزریق آمپول روزه را باطل نمیکند خواه جنبه غذایى و تقویتى داشته باشد، یا جنبه دوایى و مانند آن.«1»

 

«1» توضیح المسائل مراجع،ج1، ص 892، م 1576؛آیت الله خامنه ای، اجوبة الاستفتاءات،سؤال 767،آیت الله وحید خراسانی،توضیح المسائل، م 4851.

 

255

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است

دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در آیین پایانی صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا در مشهد گفت: با نفوذ فرهنگ استکباری نمی‌توانیم تصمیم گیران و تصمیم‌سازانی برای آینده تربیت کنیم که بتواند با جنگ نرم و سیاست استکبار مبارزه کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تاثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: اکنون در مرحله استعمار فرانو قرار داریم که تاثیرگذاری بر افکار از طریق شبکه‌های ارتباطی و تسلط بر مغز نسل آینده‌ساز صورت می‌گیرد، جهاد تبیین در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن در استعمار کهن لشکرکشی داشت و استعمار نو با حاکمان دست نشانده به اهداف خود می‌رسید. در استعمار فرانو، دشمن می‌خواهد عقاید، باور، ارزشها، تفکر و رفتار نسل جوان و نوجوان عوض شود، در نتیجه نسل ما بر مبنای خواست آنها حرکت خواهد کرد.

سیاری با بیان اینکه مهم‌ترین داشته هر سازمان سرمایه انسانی است، افزود: در میدان رقابت، امروز سرمایه انسانی است که می‌تواند سازمان را رشد و تعالی بدهد.

وی گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و خواب حرفه‌ای بر ما غلبه کند باید در امور مختلف به دنبال نوآوری و افزایش علم و روش نو باشیم.

صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا یکشنبه نهم اردیبهشت ماه آغاز شد و امروز به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟