Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار حسن رستگارپناه پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد امام حسین (ع) بیرجند، با اشاره به شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای جنگ تحمیلی آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار داده و مدافعان حرم نیز در این مقطع عزت و عظمت مثال زدنی را برای امت اسلام و تشیع آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی فراتر از زمان و مکان می‌اندیشیدند و با اندیشه‌های خود پایه‌های ظلم، استبداد و طاغوت‌های زمان را به لرزه درآوردند، بیان داشت: عمر و زمان انقلاب اسلامی شتابان گذشت و امروز شاهد گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با اعلام اینکه حوادثی را که در طول انقلاب اسلامی گذراندیم ساده نبود، تصریح کرد: این حوادث هر روز و هر لحظه دنیایی از گذشت و ایثار بود.

رستگارپناه مهم‌ترین خواسته مردم را تحقق شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی دانست و مطرح کرد: امام به عنوان محوریت اصلی مردم بر این مؤلفه‌ها سبقه گذاشتند و همچنان پیش رفتیم تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی اسلامی در همه ابعاد است، عنوان داشت: متأسفانه از همان روز اول کسانی که دنبال سهم‌خواهی و کسب قدرت در انقلاب اسلامی بودند، نه‌تنها سلاح‌ها را تحویل ندادند بلکه بر روی انقلاب سلاح کشیدند.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه امام خمینی و مردم دنبال حفظ انقلاب و پایه‌های انقلاب بودند، تصریح کرد: در هر مقطعی که پایه‌های ارکان جمهوری اسلامی شکل گرفت از همان روز اول افرادی که با مردم و انقلاب نبودند شکاف‌های سخت‌افزاری ایجاد کردند.

رستگارپناه به‌فرمان امام خمینی در خصوص آزادسازی پاوه اشاره و عنوان کرد: امام به عنوان یک مرجع دینی فرمان دادند که همه مردم بروند و پاوه را از دست دشمن نجات دهند.

وی ضمن توصیه مردم و مسؤولان به خواندن راز و نیاز شهید چمران در پاوه، عنوان داشت: نابسامانی‌های داخلی از کردستان آغاز شد و کردستانی که ازدست‌رفته بود ظرف یک ماه از دشمن پس گرفته شد.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه نباید فکر کنید که بحث مذاکره مختص امروز است بلکه از همان اول انقلاب هم وجود داشته است، اضافه کرد: در دولت وقت افرادی از روی جهالت و یا بیگانه بودن مصوب می‌کنند که سپاه حق ندارد در شهرهای مرزی باقی بماند و باید سپاه را خارج کنید.

رستگارپناه ادامه داد: در همین حین مردم مسلمان کرد به دولت اعلام می‌کنند اگر شما عرضه بیرون کردن دشمن را ندارید ما را مسلح کنید.

وی با بیان اینکه پیش‌درآمد جنگ تحمیلی از ناامنی‌های داخلی که دشمن بر انقلاب اسلامی تحمیل کرده بود، شکل گرفت، عنوان کرد: زمانی که دشمن از دشمنان و وابستگان داخلی ناامید شد حمله خود را آغاز کرد.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه دشمن قرار بود ظرف 12 ساعت خرمشهر را ساقط کند، اعلام کرد: فتح خرمشهر حدود 45 شبانه‌روز به طول انجامید و این در صورتی بود که بعد از گذشت 35 روز مقاومت و ایستادگی مردم در مقابل متجاوزگران خرمشهر سقوط کرد.

رستگارپناه با بیان اینکه دشمن در آن زمان برآوردی از صلابت و تأثیرگذاری رهبر انقلاب نداشت و غافل از پیام امام در خصوص شکسته شدن حصر آبادان بود، تبیین کرد: این موضوع سبب تحولی در درون رزمندگان شده و حصر آبادان شکسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر یک‌شبه نبود بلکه 21 شب طول کشید، اعلام کرد: اراده پولادین رزمندگان باعث ایستادگی و مقاومت و محاصره 30 هزار نیروی دشمن شد.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه در آزادسازی خونین‌شهر یک معجزه قطعی الهی رخ داد، بیان داشت: اگر در روند حوادث این نوع اتفاقات را به خود بچسبانیم اشتباه است بلکه در این امور یک اراده الهی دخیل است.

رستگارپناه رمز ادامه حفظ انقلاب اسلامی را داشتن اخلاص و نداشتن ادعا دانست و گفت: خرمشهر در راستای اخلاص رزمندگان اسلام آزاد شد.

وی به اسارت 19 هزار انسان عراقی و ناپدید شدن و کشته شدن مابقی نیروهای عراقی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: ماندگاری انقلاب اسلامی از آن مردم است و این را بدانید که هر کسی که علیه انقلاب گام بردارد قطعاً شکست خواهد خورد.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با اعلام اینکه تنها کسانی که در انقلاب اسلامی دنبال سهم خواهی نبودند و نیستند مردم و رهبری هستند، مطرح کرد: بسیاری از افرادی که بر اریکه قدرت بودند به دنبال سهم خواهی بودند.

رستگارپناه دنیاپرستی برخی مسؤولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی را خطرآفرین دانست و بیان داشت: مشکلات کنونی کشور از طرف بیگانگان حل‌شدنی نیست و اگر چشم داشته باشیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌توانند مشکلات ما را حل کنند کور خواندیم.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه تفکری وجود دارد که برای حفظ انقلاب اسلامی باید پیش اروپایی‌ها زانو بزنیم، متذکر شد: اگر نگاهمان به درون باشد و به ظرفیت و توانایی مردم روی بیاوریم مشکلات قابل حل است.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه نباید در درون انقلاب اسلامی تزلزل راه دهیم، بیان داشت: امروز وزنه اسلام در هر جای جهان یک وزنه تعیین‌کننده است.

رستگارپناه مطرح کرد: شتاب انقلاب ایستایی ندارد و موجودی است که روزبه‌روز رشد می‌کند و باید از درون شتاب بیشتری به انقلاب اسلامی دهیم و با تفکر و برنامه‌ریزی صحیح چالش‌ها و مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات سرنوشت‌سازی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود‌ه‌ایم اظهار داشت: این اتفاقات، تغییر و تحول عجیب و عظیمی در ساختار نظامی و امنیتی و مسائل فرهنگی کشور به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 59 تصریح کرد: این نیروی مردمی از متن و بطن جامعه و فرزندان جان برکف کشور بوده که برای رسیدن به اهداف والای کشور وارد میدان شدند و به منظور دفاع از میهن خود در برابر یکی از شقی‌ترین و بی‌رحم‌ترین حکام کشورهای عربی مثل «صدام»، جان خود را بر کف دست گذاشته و وارد جبهه‌ها شدند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: امام خمینی(ره) در آن زمان با تیزبینی خویش تشخیص درستی داده و دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلب اسلامی را داد چون مردم در آن زمان باید از میهن و ارزش‌ها و همچنین منابع و ایمان و شرف و ناموس خود دفاع می‌کردند پس بنابراین سپاه پاسداران متولد شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باید نیروی مردمی و مخلص برای کمک به نیروهای مسلح تشکیل می‌شد بنابراین تأسیس سپاه لازم و ضروری بود و این در حالی بود که در آن زمان، کشورمان در یک محرومیت بسیاری به سر می‌برد و حتی هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر دشمن نداشت و با دستان خالی در برابر چندین کشور ایستاد که برای از بین بردن انقلاب نوپای اسلامی نقشه کشیده بودند.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: اما اخیرا حرکت اقتدارآمیز موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی نشان از صلابت و هیمنه جمهوری اسلامی دارد که آن را به رخ جهانیان کشید تا جایی که با تمام توان و قدرت بالای نظامی نشان داد می‌تواند در برابر تمامی ایادی استکبار جهانی بایستد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور لازم است، پاکسازی موضوعات فرهنگی بوده و با توجه به اینکه در آن زمان در دانشگاه‌های کشور یک جریان سکولاری و بی‌دینی توسط جریان‌های خاصی که در بلوک شرق و غرب فعالیت می‌کردند، وجود داشت، همه آنها بسان دو لبه شمشیر بودند که بر پیکر اسلام فرود آمده و یکی اسلام را افیون جامعه می‌دانست و دیگری انسان را به عنوان یک عقب‌مانده تلقی می‌کرد بنابراین انقلاب فرهنگی با هدف پاکسازی استادان و دانشجویانی که از دید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران غرب‌زده به شمار رفتند، نامگذاری شد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هدف انقلاب فرهنگی، اسلامی‌سازی دانشگاه‌های پیشرفته و از بین بردن فاصله دو آموزش حوزوی و دانشگاهی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی برای اینکه بتواند آن پاکسازی را به وجود آورد و نزدیکی و قرابت بین وحدت حوزه و دانشگاه را تشکیل دهد، اعلام شد و خوشبختانه در دانشگاه شکل گرفت؛ بنابراین باید روحانیان و اساتید دانشگاهی باید بیشتر به این موضوع بنگرند.

وی افزود: بی‌تردید نباید دانشگاه را تنها به عنوان جولانگاه مسائل سیاسی نگریسته بلکه برای پیشرفت و دین‌سازی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها باید با یک دید بالاتری بر این مسئله نگاه کرده و برنامه‌ریزی های لازم برای این مسئله انجام شود.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در جریان اغتشاشات سال گذشته برخی در دانشگاه‌ها شعارهای ضددینی سر دادند پس اساتید دانشگاه باید با آن دید اسلامی وسیعی که نسبت به مسائل دارند، دانشجویان را تربیت کنند تا این مسائل دینی و فرهنگی جامعه حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به روز معماری اظهار داشت: یکی از مسائلی که کشور را با آن اصالت خود به جامعه بین‌الملل معرفی می‌کند، معماری‌های آن کشور است و زمانی که معماری با آن سبک و سیاقی که فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور، آن را می‌خواند، هماهنگ باشد دلیل بر تاریخی و سوابق دیرینه آن کشور است، پس لازم است آن معماری اسلامی که از صدر اسلام وارد کشور شده، حفظ شود چون بیانگر این است که مردم کشورمان همواره تمام آداب و رسوم و فرهنگ خود را بر مبنای یک فرهنگی پایه‌ریزی کرده‌اند که فرهنگ غنی بوده و نشات گرفته از دین مبین اسلام است پس این معماری باید نگهداری شود و کارشناسان معماری به جای توسعه و پیشرفت معماری غربی و وارداتی که معماری سنتی و دینی کشور را از بین می‌برد، با بصیرت به موضوع نگاه کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس گفت: با وجود تلاش دشمنان که از اول انقلاب تاکنون با هزاران دسیسه و مکر و حیله وارد شده و به غیر از حملات موشکی، سعی کردند تا دانشمندان و نیروگاه‌های هسته‌ای را از بین ببرند اما روز به روز کشور، مورد غفران خداوند متعال قرار گرفته و باید خدا را شاکر بود که خداوند دشمن را با بلایای طبیعی از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور