Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@12:03:06 GMT

فرار سه بیمار مبتلا به «ابولا» از قرنطینه در کنگو

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۳۵۳

به گزارش اکوفارس، مقامات بهداشتی کنگو به دنبال گسترش بیماری ابولا در یک منطقه شهری و بدتر شدن شرایط، نسبت به شیوع مرگبار این بیماری ابراز نگرانی کردند.  

براساس گزارش «ساینس آلرت»، روز چهارشنبه هیات پزشکان بدون مرز در شهر «مبانداکا» کنگو اعلام کردند که سه بیمار مبتلا به ابولا از بخش ایزوله بیمارستان فرار کردند و وارد جمعیت عمومی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اعضای دکتران بدون مرز در بیانیه‌ای گفت: در هر سه مورد، کارکنان بیمارستان برای متقاعد کردن بیماران و خانواده‌هایشان به ماندن در بیمارستان و ادامه درمانشان تمام تلاش خود را کردند.

طبق گفته گروه امدادی؛ یکی از این بیماران روز یکشنبه  فرار کرد و هنوز زنده است. دو نفر دیگر نیز دوشنبه شب فرار کردند که یکی از آنها در بیرون قرنطینه و دیگری پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

«یوجین کابامبی» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کنگو به رویترز گفت: خانواده دو بیمار فراری به آنها در فرار از بیمارستان کمک کردند و سپس آنها را  به کلیسا بردند.

چالش جدید این است که بیمارانی که فرار می‌کنند ممکن است با افرادی در شهر تماس داشته باشند.

تا روز سه‌شنبه 58 مورد مشکوک به ابولا و 28 مورد مرگ تایید شده است که تعداد آنها می‌تواند به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

براساس این گزارش، شناختن افرادی که در معرض ابولا قرار دارند در اثربخشی واکسن جدید ابولا در کنگو بسیار مهم است.

گفتنی است؛ در این هفته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 628 مورد تماس با بیمار در کنگو اعلام شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه