Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@13:23:45 GMT

هر دو شاخص نفت بیش از ۱ دلار سقوط کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۶۷۲

هر دو شاخص نفت بیش از ۱ دلار سقوط کردند

درحالی‌که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال این‌که اوپک، با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد تولید ونزوئلا و ایران، توافق کاهش تولید خود را کنار بگذارد، قیمت‌های جهانی نفت بیش از ۱ دلار سقوط کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، درحالی‌که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال این‌که اوپک، با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد تولید ونزوئلا و ایران، توافق کاهش تولید خود را کنار بگذارد، قیمت‌های نفت بزرگترین سقوط یک‌روزه خود در ۲ هفته اخیر را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌خرید نفت، تحت بنچ‌مارک برنت، تا ساعت ۱۹:۲۰ به وقت تهران، در هر بشکه ۱.۰۲ دلار ارزان شد و به ۷۸.۷۸ دلار رسید. این بزرگترین سقوط یک‌روزه شاخص برنت از ۸ می تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاسِ غربِ آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۰۸ دلار در هر بشکه سقوط کرد و به ۷۰.۷۶ دلار رسید.

استراتژیست کامرز بانک، کارستن فریستچ، گفت: بحث‌ها در مورد احتمال افزایش تولید اوپک پس از اجلاس ماه جون، فعلا باعث شده است تا قیمت‌های نفت ترمز کنند، بنابراین ۸۰ دلار، سطحی است که عبور از آن بسیار سخت خواهد بود.

«اگر قیمت‌ها از این سطح فراتر بروند، این باعث می‌شود احتمال این که اوپک اقدامی بکند، بیشتر و قوی‌تر شود؛ ضمن اینکه قبل از دیدار اوپک، غلبه بر این سطح از قیمت بسیار سخت خواهد بود.

منابعی از اوپک و صنعت نفت به رویترز خبر دادند که امکان این وجود دارد که سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، در اجلاس ماه می خود تصمیم بگیرد، برای جبران افت تولید ایران و ونزوئلا و در پاسخ به نگرانی‌های واشنگتن در مورد تداوم بالا رفتن قیمت‌ها، تصمیم بگیرد تولید خود را افزایش دهد.

تولید ونزوئلا به علت بحران اقتصادی شدید، افت کرده است، درحالی‌که تولید نفت ایران هم به واسطه تحریم‌های آمریکا، تهدید می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازار جهانی بحران اقتصادی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت