Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@08:56:38 GMT

بررسی لوک اویل برای فعالیت مجدد در ایران

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۲۵۲۹

بررسی لوک اویل برای فعالیت مجدد در ایران

مدیر شرکت لوک اویل گفت، بعد از تصمیم دولت آمریکا به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، این شرکت در حال ارزیابی مجدد ریسک فعالیت در ایران است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری پلاتس، واگیت آلکپروف، مدیر شرکت لوک اویل گفت، بعد از تصمیم دولت آمریکا به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، این شرکت در حال ارزیابی مجدد ریسک فعالیت در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آلکپروف در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ به خبرنگاران گفت، هرچند از تحریم‌های جدید علیه ایران که از روز ۵ نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد آشفته شده ایم، اما «گفتگو‌های فنی» در زمینه همکاری‌ها با ایران همچنان ادامه دارد.

پیش از این شرکت‌های لوک اویل، مرسک دانمارک و پرتامینای اندونزی یادداشت تفاهمی را در زمینه توسعه بلوک آب تیمور ایران به امضا رسانده اند.

آلکپروف افزود، لوک اویل پیشنهادات خود برای آب تیمور را آماده کرده و در حال مذاکره برای قرارداد‌های بلندمدت جهت عرضه نفت خام ایران به پالایشگاه‌های خود در اروپا و همچنین برای فرآورده‌های نفتی است.

وی تاکید کرد، اما این قرارداد‌ها امضا نشده و شرکت در حال ارزیابی ریسک‌های موجود است.

آلکپروف تاکید کرد، شرکت وی که در دور قبلی تحریم‌ها علیه ایران، از پروژه‌های خود در این کشور کنار کشیده بود، «هیچگاه محدودیت‌های قانونی را نقض نکرده است.»

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اخیرا گفته، خروج شرکت‌های غربی نظیر توتال از ایران، ممکن است این کشور را برای توسعه میادین مهم نفتی و گازی اش به شرکت‌های چینی و روسی وابسته سازد. اما آلکپروف گفت، معتقد است خروج شرکت‌های غربی از ایران هیچ فرصت بیشتری برای شرکت‌های روسی ایجاد نخواهد کرد. وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لوک اویل تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند