Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مدت‌هاست جنگ رسمی علیه ما آغاز شده است و جنگ از وزارت دفاع آمریکا به وزارت خزانه داری منتقل شده است.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین،  در ضیافت افطار حزب متبوعش، با بیان اینکه باید وضع موجود کشور  را عالمانه تحلیل کرد، گفت: نه باید خوشبینانه تحلیل کنیم و نه به کجراهه‌هایی برویم که دشمن برای ما انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عبور سالم و بی‌دغدغه از این مشکلات نیاز به هم اندیشی و تعامل مثبت دارد. تصمیم علنی هیئت حاکمه آمریکا و بیرون رفتن از یک قرارداد بین‌المللی و خروج یکجانبه از این قرارداد، موجب می‌شود ما وظیفه خودمان را براساس تحلیل‌های واقع بینانه درک کنیم.

باهنر با بیان اینکه این اقدام آمریکا انتظار می‌رفت و در مجموع دست اندرکاران عموما عدم اعتماد جدی بین خودشان و آمریکا می‌دیدند، گفت: هرچند افراد تازه به حکومت رسیده آمریکا تاکتیک‌ها و روش‌هایشان متفاوت و موثر است. تشنج و تغییرات مداومی هم که در همکاران ترامپ بوجود آمده نشان می‌دهد استراتژی‌ها و سیاست‌هایشان تغییر نکرده و دنبال برخوردهای استعماری هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره خروج آمریکا از برجام و سخنرانی پر از تضاد وزیر خارجه این کشور، اظهار داشت: فعلا هیئت حاکمه آمریکا تحلیل‌هایشان را از زبان منافقین می‌گیرند و جنایت‌های عظیمی که در ایران انجام شد، نتیجه عملکرد این گروه بی‌رحم است.

وی افزود: امروز سیاست‌های آمریکا و استراتژی‌اش بر مبنای تغییر رفتار نظام انجام می‌شود و در واقع تغییر رفتار نظام و تغییر نظام فرقی نمی‌کند.  اگر اجازه برخی دخالت‌ها را بدهیم، دیگر نظام ما "جمهوری اسلامی" نیست و اینها با توجه به اخباری که بدستشان می‌رسد فکر می‌کنند این کار را می‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب، گفت: این نکات را باید آویزه گوشمان کنیم. مدت‌هاست جنگ رسمی علیه ما آغاز شده است و در رابطه با مسئله تحریم‌ها امید بالایی دارند. جنگ از وزارت دفاع آمریکا به وزارت خزانه داری منتقل شده است. در دوره گذشته از عنوان تحریم‌های فلج کننده استفاده می‌کردند و فشارهایی هم به ملت ایران وارد کردند. ما در طول 40 سال زمانی نبوده تحریم نباشیم و برخی اوقات این فشارها بیشتر بوده است.

باهنر تصریح کرد: الان مجددا جنگ جدی اقتصادی آغاز شده و دنبال فلج کردن حکومت هستند. متاسفانه از طرفی بی‌عقلی برخی مسئولان موجب اتفاقاتی می‌شود که چندماه قبل می‌توان این اتفاقات را پیش‌بینی کرد. مثلا نماینده مجلس و فرماندار یک مسئله را آنقدر تند و تیز می‌کنند که موجب وقوع اتفاقاتی می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه مطالبات ما در برجام از 5+1 کاملا تعریف شده است و نمی‌توان کم و زیاد کرد و محدوده مذاکرات فقط در حد برجام بوده، گفت:  قدرت دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه ای مذاکره بردار نیست و در کنار سپر دفاعی و موشکی، یک سپر اقتصادی نیاز داریم که از طریق اقتصاد مقاومتی قابل انجام است.

وی افزود: با تکیه بر قدرت مردم ایران، امروز همکاری و همدلی باید بصورت واقعی درخصوص مسائل اقتصادی انجام شود. متاسفانه تریبون‌ها در حال تزریق یاس هستند. خیلی از تریبون‌های رسمی در حال تزریق ناامیدی هستند و تریبون‌های رسمی نظام مرتب به بهانه زدن حرف مردم و تکرار واقعیت، یاس و مفلوک بودن مسئولان را بیان می‌کنند.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است