Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@15:00:49 GMT

قرارداد جدید هندی‌ها در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۵۶۷۳

به گزارش جهان نيوز، فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،نوشت: محمد راستاد با اشاره به سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد با شرکت IPGL هند و با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری جهت تامین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت 10 سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قرارداد منعقد شده با هندی‌ها علاوه بر موارد و قراردادهای داخلی در خصوص توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است، اظهار کرد: جلب نظر سرمایه‌گذاران نیازمند طراحی و ایجاد روش‌های متنوع قراردادی است که یکی ازاین مدل ها بهره گیری ازقرارداد ساخت، بهره برداری و انتقال یا اصطلاحاً (B.O.T (Build-operation-Transfer است که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.
 
راستاد افزود: بر اساس توافق با این شرکت هندی انتظار می‌رود تا اواسط تیرماه سال جاری بهره‌برداری موقت از پایانه بندری چابهار آغاز شود.

تعهدات هندی ها در قرارداد 85 میلیون دلاری

وی با بیان اینکه قرارداد با طرف هندی شامل سرمایه‌گذاری در تجهیزات، اپراتوری و تعمیر و نگهداری محدوده ترمینال برای انجام خدمات بندری است، گفت: بر اساس شرایط قرارداد، مستأجر (طرف هندی) توافق کرده است که حداقل  85 میلیون دلار تجهیزات مورد توافق سرمایه گذاری را تأمین کند و اعطای خط  اعتباری در حدود 150 میلیون دلار توسط اگزیم بانک برای توسعه بندر چابهار تعهد شده است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در این مدل قرارداد علاوه بر تأمین تجهیزات، خدمات اپراتوری و همه فرآیندهای تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر به کشتی بر عهده طرف هندی است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و انبارداری در محوطه اسکله های طرح توسعه، خدمات کانتینرهای یخچالی، کالای خطرناک،‌ جابه‌جایی کانتینر در محوطه ها، صفافی و انتقال الکترونیکی داده ها از دیگر تعهدات طرف هندی است.

ارتقای ظرفیت بندرشهید بهشتی چابهار به 8 میلیون تن از آذر ماه 96 تاکنون

راستاد با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ دریامحور و توسعه سواحل مکران، بیان کرد: از آذرماه سال 1396 شاهد آغاز بهره‌برداری از فاز اول توسعه بندر چابهار با حضور رییس جمهور‌ بودیم و در قالب این پروژه ظرفیت بندر شهیدبهشتی چابهار از 2,5 میلیون تن به 8 میلیون تن ارتقا یافته است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار