Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند، مهمترین موضوع این روزها را رفتارهای نامعقول، غیراخلاقی و کودکانه ترامپ و وزرای وی دانست که ریشه در درماندگی در تقابل 40 ساله با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی گفت: این رفتارها نشانه جهالت و کینه توزی رئیس جمهور آمریکا نسبت به نظام و ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ترامپ باید بداند ایران با شکست حکومت شاهنشاهی و انقلاب مردم دگرگون شد و بازگشت به آن روزها آرزوی خامی است که ترامپ و وزرای او دارند.

وی افزود: علت این گستاخی آمریکا و بدعهدی و بداخلاقی او پس از برجام بخاطر طبیعت مستکبرگونه و روحیه برتری جویی و سلطه طلبی آنها است که هرچقدر جلوی آن کوتاه بیایم آن ها جلوتر می آیند.

حجت الاسلام مختاری تأکید کرد: باید مراقب باشیم تا دوباره در ارتباط با اروپا فریب نخوریم و از دولت و مجلس و هیئت نظارت برجام می خواهیم دربرابر اروپا قاطع تر و با تدبیرتر از گذشته عمل کنند و گرنه مردم و شهیدان انقلاب و تاریخ این کشور بزرگ آنها را هرگز نخواهند بخشید.

وی افزود: در این ارتباط برخی از مردم و مسئولان در این دهه اخیر دچار خطاهای جدی شدند که توبه از این خطاها این است که  خطایشان تکرار نشود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ما با دو گزینه عزت و مقاومت و یا سازش و تسلیم دربرابر آمریکا و اروپا مواجه هستیم، افزود: سرفرازی 40 ساله انقلاب و شکست ناپذیری در مقابل دشمن، نتیجه این تفکر مقاومت و عزت ملت ایران است .

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مقاومت و عزت سفارش قرآن در برابر مستکبران است، گفت: غیرت دینی و ملی ما اجازه تسلیم و ذلت را به ما نمی دهد اما برخی ها فکر می کردند که ما گزینه سومی هم داریم.

وی تأکید کرد: باید هوشیار باشیم که نسبت به اروپایی ها در این دام نیفتیم و باید بدانیم حل مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها ربطی ندارد و رفع تحریم ها با مذاکره عملی نیست.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مشکلات اقتصادی بیشتر مربوط به تحریم های داخلی بوده، که همان محروم کردن افراد از حقوق همدیگر است.

وی به 10 رمضان وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: باید از حضرت خدیجه(س) الگو بگیریم و سرمایه های مادی و معنوی خود را هدر ندهیم.

امام جمعه موقت بیرجند نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) هفته کمک به محرومان را از دیگر مناسبت های هفته آتی دانست و گفت: خیران در جشن گلریزان کمک به زندانیان غیرعمد را فراموش نکنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز جمعه نماز عبادی سیاسی خطبه های نماز نماز جمعه بیرجند بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است