Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@09:26:11 GMT

عوارض استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۸۷۲۲

عوارض استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

به گزارش ایسنا، پژوهشگران و محققان بسیاری همواره از تاثیرات مخرب و منفی تکنولوژی بر سلامت روحی و جسمی کاربران سخن گفته‌اند اما حالا گزارش‌های جدید حاکی از آن است که کیفیت خواب و ساعات خواب نیز با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی هوشمند و رایانه دچار اختلالات فراوانی خواهد شد.

ساخو ماتیو – پزشک مراقبت از سلامتی و درمانگر فعال در موسسه Piedmont – در مصاحبه و گزارشی جدید اعلام کرده است که استفاده طولانی مدت و زیاد از تکنولوژی ساعات و عادات خواب افراد را مختل کرده و آن‌ها را به بیماری‌های مزمن همچون بی‌خوابی، توهم، فراموشی و اختلال حواس دچار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل این تاثیر مخرب را نگاه افراد به نور روشن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، رایانه، تبلت و تلویزیون می‌داند و بر این باور است که مشاهده طولانی مدت و زل زدن چشم به نمایشگر دارای نور روشن، کاربران را به بی خوابی، کم خوابی و حتی مشاهده خواب‌های پریشان و قطعه قطعه مبتلا کند.

او در تشریح این موضوع می‌گوید نور روشن (Bright lights) ساطع شده از سوی صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی برروی میزان ترشح هورمون‌های مختلف تاثیر گذاشته و ترشح هورمون ملاتونین را که مسئولیت ایجاد حس خواب و تنظیم کیفیت خواب را برعهده دارد، غیرفعال و مسدود می‌کند.

غیرفعال شدن این هورمون در بدن به طور قطع کیفیت خواب کاربران را بهم می‌ریزد و آن‌ها را دچار بی‌خوابی و بهم خوردگی ساعات خواب می‌کند.

ماتیو به کاربرانی که به ناچار از دستگاه‌های الکترونیکی هنگام روز  و در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنند، توصیه کرد بهتر است شب‌ها زمانی که به اتاق خواب خود می‌روند و چراغ‌ها را خاموش می‌کنند، به صفحه نمایش گوشی خود در تاریکی نگاه نکنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟