Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@20:52:55 GMT

روشی برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۹۰۰۲

روشی برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

به گزارش صدای ایران از ایسنا، یه گفته یک متخصص تغذیه، مصرف بیش از حد شیرینی و شربت باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شد و در نهایت فرد دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

 دکتر مریم مظاهریان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در بیان توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه داران اظهار کرد: بدن انسان در طول روز تمام انرژی خود را مصرف می کند بنابراین در افطار علاوه بر اینکه گرسنگی را رفع می کنیم باید ذخایر تخلیه شده ماهیچه ها و کبد را به بدن برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه اضافه کرد: مواد غذایی باید به گونه ای مصرف شود که جذب قند و مواد مغذی صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: توصیه می کنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ انرژی لازم در طی روز در وعده افطار دریافت شود. بهتر است که افطار را با غذای ولرم و قندی خیلی سبک مانند فرنی و سوپ و یا آش بدون حبوبات و مقداری آب گرم و خرما شروع کنیم.

دکتر مظاهریان همچنین بیان داشت: روزه داران از خوردن آجیل، بستنی، چیپس، گوشت، ماست و شیر پرچرب در هنگام افطار جدا خودداری کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی عنوان کرد: همچنین نباید شیرینی ها و شربت را در هنگام افطار بیش از حد مصرف کرد زیرا مصرف بیش از حد این نوع خوراکی ها و نوشیدنی ها باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شود و بعد از مدتی فرد برای جبران گرسنگی و ضعف خود از مواد شیرین استفاده می کند و در نهایت دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

دکتر مظاهریان در ادامه تاکید کرد: روزه داران باید توجه داشته باشند که ۲۰ دقیقه را صرف خوردن افطاری کنند و علاوه بر این هرگز غذا را به سرعت نخورند تا دچار مشکلات معده نشوند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان مطلب خود در یک برنامه رادیویی یادآور شد: یک ساعت بعد از اتمام افطار می توان ورزش ملایمی را انجام داد ضمن اینکه خوردن آب را در فاصله افطار تا سحر فراموش نکنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: چاقی رمضان روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!

مرد جوان وقتی دید همسرش رژیم غذایی خود را شکست و دوباره چاق شد، دیگر نتوانست او را تحمل کند. این زوج بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت کارشان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد. این زوج هفته گذشته پس از چهار سال زندگی مشترک، تصمیم گرفتند برای همیشه از هم جدا شوند و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کردند.

زن جوان وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، درباره علت درخواست طلاق خود گفت: پنج سال پیش با مهرزاد آشنا شدم. همان زمان عاشق هم شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. مهرزاد، اما از همان دوران عقد به اندام من و وزنم خیلی حساس بود و اهمیت می‌داد. اوایل تصور می‌کردم در واقع به من توجه می‌کند. ولی بعد‌ها فهمیدم به خاطر خودش تا این حد به اضافه وزنم توجه دارد. چون خودش لاغر است، اجازه نمی‌داد از یک وزنی بالاتر بروم. مرتب مجبورم می‌کرد رژیم بگیرم. هر بار می‌خواستم غذا بخورم، زهرمارم می‌کرد. از بس که تعداد قاشق‌هایم را می‌شمرد.

مرتب به من تذکر می‌داد که امروز زیاد غذا خوردی، زیاد شیرینی خوردی و حواست باشد. خلاصه به هر سختی بود، مرا مجبور کرد رژیم بگیرم و وزنم خیلی پایین آمد. در همه این سال‌ها نیز سعی کردم وزنم را ثابت نگه دارم تا مبادا چاق شوم. بیشتر از همه هم استرس مهرزاد را داشتم. دیگر کم‌کم داشتم اعتماد‌به‌نفسم را از دست می‌دادم. تا این‌که تصمیم گرفتم برای خودم زندگی کنم. دیگر نمی‌خواستم طبق نظر و سلیقه مهرزاد به خودم سختی بدهم. برای همین دیگر رژیم نگرفتم. هرچقدر دلم می‌خواست غذا می‌خوردم. دیگر استرس مهرزاد را نداشتم.

تا این‌که کمی اضافه‌وزن پیدا کردم. بعد از آن دیگر نمی‌توانستم مهرزاد را کنترل کنم. هرشب غر می‌زد و ایراد می‌گرفت. تا این‌که آخرین بار به من توهین کرد و گفت، چون چاق شدی، دیگر نمی‌توانم تحملت کنم. خیلی شوکه شدم. این مرد به خاطر یک اضافه‌وزن ساده از من متنفر شد. من هم دیگر نمی‌توانستم او را تحمل کنم. برای همین تصمیم گرفتم برای همیشه از این مرد جدا شوم.

منبع: جام جم

tags # طلاق ، اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد