Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استان زنجان گفت: سیل بیشترین خسارت را به شهرستان ماهنشان وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان زنجان اظهار کرد: این بارندگی‌ها سبب آبگرفتگی معابر در ماهنشان، دندی، روستاهای انگوران، خاینیک، قره درق شده و در مواردی موجب خسارت نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از نقاط استان ابراز کرد: سیل به کانالهای انتقال آب، محصولات زراعی در ماهشنان و برخی از باغات حریم رودخانه‌ها آسیب زده است.

مدیرکل بحران استان زنجان با بیان اینکه 30 واحد مسکونی در شهر دندی و روستاهای شهرستان ماهنشان دچار آبگرفتگی شدند، خاطرنشان کرد: 5 واحد مسکونی نیز تخریب شدند.

وی بیان کرد: در شهرستان زنجان نیز در این چند روز در روستای کلکش شاهد قطع آب و مسدود شدن راه بودیم، در روستاهای بهرام بیک، گلیجه، داش تپه، حاج سیران، ابراهیم آباد و مهرآباد نیز مشکلاتی ایجاد شده بود.

کرامتی با بیان اینکه ماموران امدادی برای لایروبی معابر و منازل به مناطق آسیب دیده اعزام شدند، عنوان کرد: میزان کل خسارت هنوز برآورد کلی نشده و در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مدیران عضو ستاد بحران استان و شهرستانها در آمادگی کامل قرار دارند، گفت: ما امیدواریم این بارندگی‌ها ادامه داشته باشد و در این راستا از مردم می‌خواهیم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل بحران استان زنجان اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم تا در حواشی رودخانه‌ها، مسیلها و مناطق صائقه‌خیز قرار نگیرند و از چرای دامها نیز در این نقاط پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم تا در این روزها در تپه‌ها و بلندیها قرار نگیرند، افزود: متاسفانه در چند روز گذشته در یکی از روستاهای بخش انگوران یک خانم بر اثر صائقه فوت کرد.

کرامتی عنوان کرد: بیشترین خسارت از سیل را شهرستان ماهنشان متحمل شده یعنی تاسیسات زیربنایی این شهرستان بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و پلها و شانه‌های خاکی جاده‌ها نیز دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی