Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به عنوان کسی از نوجوانی با قرآن بوده است و در حال حاضر چند ماهی میگذرد که در معاونت قرآن توفیق خدمت گزاری دارم  دیدگاه خودم را برای آینده قران در نظام جمهوری اسلامی ایران می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام ما برپایه تعالیم قرآنی است و انقلاب، قرآن را در سطح کشور احیا کرده است که این امر مرهون بنیانگذار انقلاب اسلامی است باید ببینیم در آینده چه سرنوشتی بر فعالیت های قرآنی رقم خواهد خورد.

فقهی زاده بیان کرد: ما باید برای آینده ده ساله انقلاب جنبه مردمی بودن موسسات قرآنی را تقویت کنیم. باید  بکوشیم در عین گرفتن حمایت ها این نهادها مردمی بوده و مردمی بمانند و مردمی ایفای نقش کنند به موازات حمایت های رسمی و گشودن ابواب جدیدی در جنبه های قرآنی بتوانیم  درخشش بیشتری در زمینه فعالیت های قرآنی شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت های بیشماری در چهار دهه انقلاب حاصل شده که قابل برشمردن نیست ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار های متعددی که داشتیم مبنی براینکه قرآن و تلاوت مقدمه ای برای فهم و تدبر و فهم و تدبر مقدمه ای برای عمل به قرآن است ما باید پژوهش ها و آموزشهای مقدماتی مبتنی بر فهم و عمل را گسترش دهیم .

 فقهی زاده سینما را جایگاهی برای ورود مفاهیم قرآنی دانست و تصریح کرد: سینما از محتوا تا حدی تهی شده و این یعنی ما به تقویت سینما و محتوای آن باید ورود کرده و بها دهیم که اگر در این زمینه  تلاشهایی صورت گیرد موفقیتهای زیادی را در برخواهد رفت.در جلسه ای با وزیر ارشاد عمل کردن به نگرش مثبت و کمی و کیفی به مطالعات گوناگون دارد تمام معاونت های این وزارت خانه را که شامل  معاونت سینمایی هنری مطبوعاتی و .. می باشد ملزم به  اندیشه  قرآنی و عمل به این کتاب آسمانی در حوزه فعالیت معاونتی خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تنها تلاوت مقصود برنامه های قرآنی نباید باشد عنوان کرد: مگر ما چه از مصر کم داریم؟ ولی عرصه هاو فرصت های دیگری نیز وجود دارد  بویژه درهنر و سینما و در  عرصه فضای مجازی که این حیطه  بیش از گذشته فضا را  درنوردیده در حالیکه ما هنوز نسبت آن منفعل هستیم .

فقهی زاده مساله و چشم انداز آینده را مرتبط با فعالیت های بین المللی از منظر اهل بیت دانست و تصریح کرد: ما باید با اعزام قاریان به بیرون از مرزها صدای شیعه را به گوش جهانیان رسانیده و ذهن مردمان دیگر جهان اسلام را از شبهه قرآن شیعه، قرآن نیست پاک کنیم و ما برای پاسداشت آرمان های اهل بیت باید نظرات علمای تشیع را صادر و در خصوص آنها تبلیغ کنیم و این امر   بیشتر با همدلی بین مدیران، موسسات، فعالان قرآنی رقم خواهد خورد.

کد خبر 4306292

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالهادی فقهی زاده قرآن نمایشگاه قرآن ماه مبارك رمضان نمایشگاه قرآن قرآن قرآن کریم فلسفه معرفی کتاب ملاصدرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روزه داری علوم انسانی رادیو گفتگو تازه های نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند