Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:03:58 GMT

افزايش 30 درصدي معاملات اوراق بدهي

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۰۹۰۴

افزايش 30 درصدي معاملات اوراق بدهي

خبرگزاري آريا - بر اساس آمار معاملات فرابورس، 10ميليون ورقه بدهي به ارزش 8هزار و 649ميليارد ريال در بازار ابزارهاي نوين مالي معامله شد که نسبت به هفته قبل بيش از 30درصد رشد در حجم و ارزش معاملات را نشان مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، معامله‌گران فرابورسي در هفته کاري منتهي به 4خردادماه 97اقدام به دادوستد يک‌هزار و 296ميليون ورقه بهادار به ارزش 12هزار و 35ميليارد ريال در بازارهاي 9گانه فرابورس کردند که اين ميزان دادوستد طي 172هزار دفعه رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، ارزش معاملات فرابورس در هفته‌ که گذشت رشد 28درصدي را به ثبت رساند در حالي که حجم معاملات با افت 40درصدي روبه‌رو شد.
بازارهاي اول، دوم و پايه
در اين ميان سهامداران نيز در بازارهاي اول، دوم و پايه به ترتيب 116، 589و 535ميليون سهم را به ارزش 164، يک هزارو و 332و 948ميليارد ريال معامله‌ کردند که در مقايسه با هفته پيش از آن از افت اندک حجم معاملات در اين سه بازار حکايت داشت.
ارزش دادوستدها نيز اگرچه با افت 6و يک درصدي در دو بازار اول و دوم روبه‌رو شد اما افزايش 22درصدي را در بازار پايه تجربه کرد.
بازار ابزارهاي نوين مالي
در بازار ابزارهاي نوين مالي 56ميليون ورقه به ارزش 9هزار و 587ميليارد ريال دادوستد شد که از افزايش 78درصدي حجم و 35درصدي ارزش دادوستدها حکايت داشت.
افزون بر اين، بازار اوراق بدهي و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله بهترين عملکرد هفتگي را در معاملات رقم زدند. بر اين اساس 10ميليون ورقه بدهي به ارزش 8هزار و 649ميليارد ريال در بازار ابزارهاي نوين مالي مورد معامله قرار گرفت که با بيش از 30درصد رشد در حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد.
صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري
همچنين صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله نيز ميزبان معامله 46ميليون ورقه به ارزش 648ميليارد ريال قرار گرفتند که در ETFها نيز رشد 95و 81درصدي حجم و ارزش معاملات به ثبت رسيد.
اوراق گواهي تسهيلات مسکن نيز با جابه‌جايي 400هزار ورقه تسه به ارزش 290ميليارد ريال افت 0.5و 2درصدي در حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند.
در ميان تابلوهاي معاملاتي بازار پايه نيز دو تابلو «ب» و «ج» با افزايش ارزش معاملات و تابلو «ج» با رشد حجم معاملات روبه‌رو شدند.
تحرک صنايع فرابورسي
از سويي ديگر، رصد معاملات انجام شده در صنايع فرابورسي نيز حاکي از آن است ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات در بازارهاي اول، دوم، پايه، مشتقه و SME به 2هزار و 295ميليارد ريال رسيد و گروه محصولات شيميايي با ارزش معاملاتي به ميزان 423ميليارد ريال، 18درصد از ارزش کل معاملات را در اختيار گرفت.
گروه فلزات اساسي، انبوه‌سازي، پيمانکاري صنعتي و پالايشي‌ها نيز در جايگاه‌ دوم تا پنجم صنايعي ايستادند که بالاترين ميزان از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام را به ترتيب به ميزان 13، 10، 9و 8درصد به خود اختصاص دادند.
رشد يک درصدي آيفکس
شاخص کل فرابورس نيز با رشد حدود يک درصدي در آخرين روز کاري هفته در ارتفاع يک‌هزار و 107واحدي ايستاد تا ميزان رشد خود از ابتداي امسال را به نزديکي يک درصد برساند.
همچنين در هفته‌اي که سپري شد در نخستين روز از خردادماه 97شرکت صنايع ماشين‌هاي اداري ايران پس از احراز تمامي شرايط لازم براي پذيرش در بازار دوم فرابورس درج شد.
اين شرکت با نماد «ماديرا» 22آبان‌ماه سال قبل در گروه محصولات کامپيوتري، زيرگروه توليد رايانه و تجهيزات جانبي در بازار دوم فرابورس پذيرش شده بود و حال به عنوان يکصد و هفتاد و هفتمين نماد معاملاتي است که در فرابورس درج مي‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس