Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@11:29:43 GMT

شکست سنگین سعودی ها در عملیات ساحل غربی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۱۱۴۱

شکست سنگین سعودی ها در عملیات ساحل غربی

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم،  یک منبع نظامی در وزارت دفاع این کشور گفت که نیروهای یمنی گسترده ترین تهاجم ارتش سعودی و مزدوران آنها را که از روز پنج شنبه آغاز شده و تا غروب جمعه ادامه داشت دفع کردند. در این عملیات مهاجمان پس از بر جای گذاشتن 120 کشته و صدها مجروح پا به فرار گذاشتند.

به گفته این منبع نظامی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که هم اکنون بیمارستان های عدن پر از مجروحان این عملیات است که با ده ها اتوبوس از خطوط مقدم جبهه دشمن جمع آوری شده و به عدن منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع نظامی خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن بیش از 5 دستگاه انواع خودروی نظامی مهاجمان را منهدم کرده و تجهیزات و سلاح های آنها را به غنیمت گرفتند.

این منبع همچنین گفت که این عملیات که در آن یکی از مهمترین، گسترده ترین و حساب شده ترین حمله های دشمن دفع شد در واقع یکی از تاکتیک های نظامی نیروهای یمنی است که جهانیان را متقاعد می کند که ساحل غربی یمن به واقع گورستان متجاوزان و هر کسی خواهد بود که به خود اجازه دهد امنیت و ثبات یمن و تمامیت ارضی آن را به بازی بگیرد.

این منبع نظامی همچنین از پایداری و استقامت اسطوره ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در تمام جبهه ها به خصوص ساحل غربی در دفاع از ملت مظلوم یمن و در پاسخ به جنایات عربستان و آمریکا در حق غیر نظامیان بی دفاع تجلیل کرد.
این منبع نظامی یک بار دیگر تأکید کرد که نبرد ساحل غربی در واقع درسی است برای همه متجاوزان و دشمنان صلح و آزادی ملت ها.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی از مزدوران متجاوز را در جبهه ساحل غربی به اسارت گرفتند.همچنین؛ یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که یکی از فرماندهان مزدوران متجاوز به نام "عبد الرحمن اللحجی"، فرمانده تیپ سوم "عمالقه" وابسته به متجاوزان در جبهه ساحل غربی به هلاکت رسید. 
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند