Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:28:21 GMT

میزان شهریه مدارس غیردولتی به تفکیک مقطع تحصیلی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۱۴۹۸

میزان شهریه مدارس غیردولتی به تفکیک مقطع تحصیلی

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش میزان شهریه مدارس غیردولتی به تفکیک مقطع تحصیلی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مجتبی زینی وند، رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش امروز پنجم خردادماه در نشست خبری که در ساختمان علاقه مندان برگزار شد، گفت: کلیه اطلاعات مربوط به خرید خدمات آموزشی در سامانه ای طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مدارس با استفاده از معلمان تحصیلکرده و بومی اداره می شوند. همچنین در این سامانه حقوق معلمان و بیمه آنان پیش بینی شده است.

 

وی درباره مراکز پیش دبستانی نیز گفت: مشکلاتی که در مدارس پیش دبستانی داشته ایم حل شده است. برخی از مدارس از سایر دستگاه ها مجوز دریافت کرده اند. سامانه ای را فعال کرده ایم و تاکنون اطلاعات 1500 موسس بارگزاری شده است و دیگر موسسان می توانند از این سامانه نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

 

زینی وند افزود: پس از ثبت اطلاعات کد رهگیری از این سامانه داده می شود که به نشانه صدور مجوز یکساله موقت است و پس از آن نظارت مناطق و استان ها از صدور مجوز مدت دار را بررسی می کنند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موسسانی که مهدکودک و پیش دبستانی دارند می توانند با مجوز پیش دبستانی مهدکودک را نیز اداره کنند و اگر تمایل داشته باشند باید از بهزیستی مجوز مهد را دریافت کنند.

 

وی به آموزش از راه دور و الکترونیکی برای دانش آموزان زلزله زده غرب کشور اشاره کرد و گفت: آموزش الکترونیکی را برای مقطع پیش دانشگاهی و دو مدرسه ای که صددرصد تخریب شده بودند، اجرا کردیم. تعداد یک هزار و 375 تبلت نیز در اختیار آنان قرار گرفت. 166 لپ تاپ نیز به کلیه مراکز پیش دانشگاهی دادیم تا آموزش از راه دور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با اعزام نیرو آموزش حضوری نیز به این دانش آموزان داده شد و همچنین یک هفته در اردوگاه باهنر تهران ویژه دختران و پسران آموزش های لازم را نیز ارایه دادیم.

 

زینی وند به الگوی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: امروز الگوی شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ می شود. شهریه مصوب بر اساس ساعات مصوب برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش صورت می گیرد. فعالیت های اختیاری نیز تفکیک شده است و فوق برنامه غیردرسی اختیاری نیز در نظر گرفته شده است و همچنین خدمات جانبی، میزان و نوع فعالیت را نیز مشخص کرده ایم.

 

 

 

وی بیان کرد: هزینه اختیاری، هزینه فعالیت های تابستانی است که 10 درصد شهریه را شامل می شود و صرفا به فعالیت های تقویتی، پرورشی و مهارتی گفته می شود که در دوره ابتدایی 90 درصد و در دوره متوسطه اول 108 ساعت، در دوره متوسطه دوم 144 ساعت است.

 

رییس سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد: کلیه قرارداد مالی به صورت الکترونیکی تعریف شده است و برای هر دانش آموز یک بارکد ویژه طراحی کرده ایم که مهمترین ویژگی این سامانه شفافیت مالی است.

 

وی ادامه داد: یک اپلیکیشن نیز در پرتال جامع مدارس غیردولتی به نشانی www.mosharekatha.ir بارگزاری کرده ایم، خانواده ها می توانند با مراجعه به آن از شهریه مصوب مطلع شوند.

 

وی بیان کرد: در مجموع در شهر تهران میانگین افزایش شهریه 13 درصد بوده است. در دوره تحصیلی ابتدایی 15 درصد، متوسطه اول 13 درصد و متوسطه دوم 11 درصد بوده است و این میانگین در  کل کشور 13.5 درصد اعلام شده است.

 

زینی وند با اشاره به انتقاداتی که به طرح خرید خدمات آموزشی وجود دارد، گفت: طی این طرح نیروهای بومی تحصیلکرده جذب می شوند و تمام کارشناسان تعلیم و تربیت عملکرد این مدارس را موفق می دانند. اگر کسی انتقاد دارد وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان این مدارس را بررسی کند.

 

 

وی افزود: تمام افرادی که جذب مدارس غیردولتی می شوند در یک بازه زمانی گزینش خواهند شد. موسس مکلف است تا نیرویی که جذب کرده را در بازه زمانی که اعلام می کنیم به گزینش معرفی کنند.

 

 

وی همچنین درباره معوقات نیروی خرید خدمات آموزشی نیز گفت: دو و سه ماه از معوقات پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا مابقی آن پرداخت شود. اگر امسال معوقات پرداخت شود سال آینده با توجه به ردیف مستقل 300 میلیونی دیگر با مشکلی مواجه نمی شویم.

 

 

زینی وند در پاسخ به پرسشی که مدارس غیردولتی برای ضمانت شهریه وثیقه از والدین دریافت می کنند، گفت: وثیقه هیچ وجاهت قانونی ندارد که به عنوان اقساط شهریه دریافت می شود اما اگر دانش آموزی پیش از شروع سال تحصیلی انصراف دهد پنج درصد از شهریه را موسس برمی دارد. اگر پیش از امتحانات دی ماه باشد 50 درصد و اگر بعد از امتحانات دی ماه 100 درصد پول برداشته می شود.

 

 

رییس مدارس غیردولتی گفت: شهریه مدارس غیردولتی به غیر از پایه دوازدهم به 10 میلیون تومان نمی رسد. جدا از رقم شهریه فعالیت های تابستانی 10 درصد، فوق برنامه غیردرسی 15 درصد در نظر گرفته شده است، به عبارتی 25 درصد به این شهریه اضافه می شود.

 

زینی وند حداقل و حداکثر شهریه مصوب مدارس غیردولتی در تهران را در مقایسه با سال گذشته را اعلام کرد و گفت: حداقل شهریه در دوره ابتدایی در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که امسال به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسیده است. حداقل شهریه در متوسطه اول در سال گذشته ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که امسال به ۳ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان رسیده است. حداقل شهریه در متوسطه دوم ۳میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بوده و امسال به ۴ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان رسیده است.

 

وی افزود: سقف و حداکثر شهریه ثابت مصوب در دوره ابتدایی در سال گذشته ۶ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان بود که امسال به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. در متوسطه اول سال گذشته حداکثر شهریه ۷ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بود که امسال به ۸ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان می‌رسد. سقف شهریه در دوره متوسطه دوم نیز در سال گذشته ۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بودو امسال به ۱۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان رسیده است.

 

وی در پاسخ به خبرنگار شبستان در خصوص مدارس غیردولتی که عنوان تیزهوشان دارند و شهریه بالایی دریافت می کنند، گفت: مدارس غیردولتی موظف به رعایت الگوی شهریه دارند. مدرسه تیزهوشان غیردولتی نداریم، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: امسال با افرادی که انحراف از قانون داشته باشند قطعا برخورد خواهیم کرد. اگر مدارسی نیز شهریه اضافی دریافت می کنند به ما اعلام کنید.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن کریم دولت مصلی تهران مجلس مسجد نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان پرداخت معوقات حقوق معلمان شهریه مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در سه سال اخیر، تدوین منشوری در دوره ششم شورای اسلامی شهر بود که طبق آن نقاط مهم شهر که باید به آن‌ها پرداخته شود، مشخص شد.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری یکی از ارگان‌هایی است که حدود ۱۰ کسب‌کار را مدیریت می‌کند، افزود: این معاونت باید در بخش‌های مختلف به شهروندان خدمت‌رسانی کند که این خدمات شامل ساماندهی فضای سبز، زیباسازی شهر، ساماندهی مشاغل شهر، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و ایمنی و مدیریت بحران است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون سلامت محیط زیست با همکاری معاونت خدمات شهری از سه سال پیش ۲۲ بند را به‌عنوان اولویت اصلی عملکرد خود قرار داد و سعی کرد آن‌ها را دنبال کند، البته در ارزیابی سال جاری مشخص شد، برنامه‌هایی که برای هر حوزه برنامه‌ریزی شده بود، به‌طور کامل انجام شده است.

سامع با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این سه سال، پیشبرد عملکرد طبق برنامه مشخص شده است، ادامه داد: این کمیسیون با همکاری معاونت خدمات شهری با یک شاخص و برنامه مشخص به فعالیت خود پرداختند و رعایت نظم در این مسیر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سازماندهی فضای سبز اصفهان خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز یکی دیگر از دستاوردهای کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی است، البته در این کلان شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و فضای سبز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش پیدا کرده است، اما سختی کار این کمیسیون با افزایش ساخت‌وسازها، محدود شدن فضای شهر، کمبود آب، خشکی زاینده‌رود بیشتر شده است.

از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا تفکیک می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مدیریت پسماند اضافه کرد: در این بخش باید اقداماتی از جمله توجه به موضوع کاهش تولید پسماند، اجتناب از تولید، تفکیک از مبدا، استفاده مجدد و تبدیل به ماده و انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سامع گفت: از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا، بعضی در چرخه‌های دیگر و بعضی توسط موارد غیر رسمی تفکیک می‌شود و پسماندهای تفکیک شده در کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ به‌طور مثال کاغذ آن برای کارخانه کاغذسازی، پلاستیک برای کارخانه‌های پلاستیک استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تبدیل به ماده و انرژی، ۱۰ تن پیرولیز در چند سال پیش و ۱۰ تن نیز در سال گذشته راه‌اندازی شد که این اقدام برای تبدیل مواد پلاستیکی به فرآورده سوخت است، در این مورد ما نیازمند کارخانه هاضم و زباله‌سوز هستیم که امیدواریم قرارداد آن به‌زودی با بخش خصوصی منعقد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازیافت دو هزار تن پسماند ساختمانی ادامه داد: قرارداد این موضوع منعقد شده است و سرمایه‌گذار آن حدود دو هزار تن پسماندی که در حاشیه شهر جمع‌آوردی شده و گردو غبار ایجاد کرده بود را بازیافت کرده است.

وی با اشاره به حوزه شیرابه اضافه کرد: این حوزه نیز با همکاری شرکت دانش‌بنیان آغاز به‌کار کرده است و حدود دو ماه دیگر اقدامات خود را به روش بیولوژیکی آغاز می‌کند.

سامع گفت: سامانه اصپاک یکی از دستاوردهای مهم است که شهروندان می‌توانند با بهره‌وری از آن به جمع‌آوری زباله بپردازند.

وی گفت: اعضای شورا تصمیم دارند تا آخرین روزی که خدمت‌رسان مردم هستند، با سرعت و دقت به امور شهر بپردازند و هیچ کار نیمه تمامی باقی نماند و تمام فعالیت‌ها در یک نظم خاصی به دوره بعد تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: کار در شورای اسلامی شهر محل پذیرفتن و تفکر است، پذیرفتن این مسئولیت بسیار سخت نیازمند تجربه دقت و نظم در فعالیت است.

کد خبر 748053

دیگر خبرها

  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند