Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:45:02 GMT

عصای هوشمند برای نابینایان ابداع شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۱۹۱۷

عصای هوشمند برای نابینایان ابداع شد

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، عصای سفید به افراد نابینا کمک می کند راحت تر تردد کنند، اما گروهی از دانشجویان در آکادمی Young Guru ترکیه ایده ای برای ارتقای آن یافته اند. آنها با شرکت وستل همکاری کرده و عصای سفید هوشمند WeWalk را ساخته اند.

این عصا به طور کلی شامل یک دسته الکترونیکی و بدنه ای معمولی است که به انتهای دسته متصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هرچند نوک عصای معمولی برای ردیابی سطح زمین و موانع ساخته شده، اما عصای هوشمند با انتشار امواج اولتراساوند موانع را مشخص می کند. هنگامیکه چنین موانعی ردیابی شوند، دستگاه پیام هشداری را در یکی از دو دکمه ارتعاش موجود در دسته ایجاد می کند.

 علاوه برآن یک چراغ ال ای دی به افراد کم بینا کمک می کند در تاریکی نیز ببینند. همچنین یک صفحه لمسی در این گجت وجود دارد که از راه دور به وسیله یک بلوتوث به موبایل متصل می شود.

 اتصال به موبایل بدان معناست که کاربر می تواند از بلندگوهای تعبیه شده در عصا برای مسیریابی از اپلیکیشن های مخصوص مانند گوگل مپ استفاده کند یا آنکه میکروفون آن را برای ارتباط با دستیار صوتی آمازون به کارگیرد.

از آنجا که این فناوری روی پلتفرم باز ساخته شده، برنامه نویسان می توانند قابلیت های مبتنی بر موبایل های هوشمند را به گجت اضافه کنند.

عمر هربار شارژ این عصای هوشمند ۵ ساعت است.

کد خبر 4306239 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه گجت نابینایان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت اطلاعات اینترنت گوگل فناوری فضایی موبایل تلفن همراه سلول بنیادی فناوری نانو فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید

به گزارش خبرنگار مهر؛ رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

عبدالباسط فلاحی شناگر شایسته کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

گفتنی است؛ این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

کد خبر 6096148

دیگر خبرها

  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید