Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه، شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد.

بعد از خواندن چند لایحه و رأی گیری لایحه ها جلسه شاهد حضور رانندگان معترض جمع‌آوری کننده نخاله بود که نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتند.

یکی از رانندگان معترض در این جلسه گفت: بردن نخاله شهر توسط نیسان به توسکستان مقرون به صرفه نیست و آن محور گنجایش این همه ماشین را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش هزینه ها

وی افزود: جابجایی نخاله قبل از این با مبلغ ۲۵ هزار تومان انجام می شد اما با این تغییر مکان به مبلغ ۶۰ هزار تومان می رسد که مردم تا این میزان هزینه نمی کنند.

این راننده گفت: حدود ۲۵۰ خودروی حمل نخاله در سطح شهر وجود دارد که همگی نسبت به وضعیت موجود شکایت دارند.

حسین ربیعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: این رانندگان و کارگران اگر نباشد زیبایی شهر از بین می رود؛ زمین در زنگیان مشخص شده بود که آن ها نخاله ها را به آن جا منتقل کنند اما شورای زنگیان با ادامه کار در آن جا مخالفت کرده است.

وی با بیان این که انتقال نخاله‌ها به توسکستان به وسیله نیسان برای این رانندگان مقرون به صرفه نیست، پیشنهاد داد: یک زمین سه هکتاری در توشن داریم که می توان آن ها نخاله ها را به آن جا برد یا در پشت تپه نخاله که قرار است فضای سبز شود ظرفیت تخلیه نخاله وجود دارد.

بی تفاوتی نسبت به نخاله ها

محمدابراهیم‌ جرجانی،‌ دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در این جلسه گفت: مشکل امروز جامعه ما بی تفاوتی نسبت به نخاله ها است.

وی افزود: وضعیت اسف باری در چندین سال گذشته در زمینه نخاله ها وجود داشت که توسط این عزیزان برطرف شد و شاهد شهری پاک هستیم.

تعریف چند ایستگاه موقت

جرجانی با بیان این که ‌مشکل نخاله گرگان تنها با توسکستان حل نمی‌شود، گفت: باید چند ایستگاه موقت ایجاد کرده تا نیسان نخاله را به آن ایستگاه منتقل کرده و سپس از آن جا توسط کامیون به توسکستان حمل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: شهرداری باید در این زمینه تدبیر کند قبل از این، در سطح شهر دپوی نخاله ای وجود نداشت اما بنده در این چند روزه شاهد دپو در چند نقطه از شهر بودم.

جرجانی با بیان این که شهرداری اگر چاره ای نیندیشد دوباره مجبور به هزینه خواهد شد، افزود: ‌بی‌تفاوت بودن به مقوله نخاله به شهر وارد آسیب می زند.

جلوی بیکار شدن این رانندگان گرفته شود

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان اظهار کرد:‌ باید چاره ای اندیشیده شود که این قشر زحمت‌کش با چالش هایی از قبیل بیکاری و کاهش تقاضا روبرو نشوند.

فائزه عبداللهی ادامه داد: خودروی این افراد مستهلک است و شرایط نوکردن ماشین خود را ندارد و انتقال نخاله به محور توسکستان برای آن ها مقرون به‌صرفه نیست.

حمیدرضا آقاملایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در ادامه گفت: عملکرد شورای شهر سنوات گذشته در زمینه نخاله ها که سبب آراستگی شهر شده قابل دفاع است و باید با انتخاب جایگاه موقتی این تمیزی را ادامه دهیم.

در ادامه ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: زمینی در حاشیه گرگان انتخاب و نخاله به آن جا منتقل شود زمینی که برای کسی مزاحمتی ایجاد نکند و فقط برای نسیان ها باشد.

طبق دستور استاندار جدید انتقال نخاله به هزارپیچ ممنوع شد 

موسی‌الرضا صفری، معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان هم در این جلسه گفت: از سال ۹۵ بنا بود که نخاله ها به توسکستان هدایت شود که به دلیل مخالف نیسان داران به علت بُعد مسافت در هزارپیچ تخلیه انجام می شد.

وی افزود:‌ اما طبق دستور استاندار جدید انتقال نخاله به هزارپیچ ممنوع و مقرر شد که چاره ای برای آن اندیشیده شود.

صفری با بیان این که دیر یا زود این امر باید اتفاق می افتاد، تأکید کرد: برای کاهش مشکل رانندگان نیسان ایستگاه موقتی در سر خط زنگیان راه اندازی کردیم که بعد از مدتی شورا زنگیان و بخشدار اعلام کردند که این مکان را تعطیل کنید و اکنون مکانی برای تخلیه نداریم.

شهرداری مسئول امنیت شهر نیست

در ادامه عبدالرضا دادبود شهردار گرگان خطاب به رانندگان معترض گفت:‌ شهرداری متولی و مسئول امنیت شهر نیست و با تهدید کاری انجام نمی شود.

وی با بیان این که جابجایی به دستور استاندار بوده، افزود: ‌ما به دنبال ایجاد مشکل نیستیم و تصمیم داریم مشکلات را حل کنیم.

دادبود ادامه داد: اگر در هر نقطه زمینی برای تخلیه نخاله در نظر بگیریم ممکن است اعتراض‌هایی وجود داشته باشد و باید کار اساسی انجام شود.

شهردار گرگان تصریح کرد:‌ مورد مشابه این مسأله فاضلاب‌کش‌های شهری بود که اکنون به آق‌قلا منتقل شده اند.

دادبود تأکید کرد: هزارپیچ محور گردشگری است و برای آن هزینه زیادی شده است و بردن نخاله به آنجا ممنوع است.

انتقال نخاله به کریم آباد

وی گفت: شما می توانید نخاله را موقتاً به کریم آباد محل تخلیه گراویل ببرید تا چاره ای اساسی در این زمینه شود.

دادبود افزود: رانندگان می توانند تسهیلاتی در زمینه کارآفرینی شهری گرفته و نسبت به نوسازی ماشین آلات خود اقدام کنند.

کد خبر 4306754

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین ربیعی شهرداری گرگان شورای شهر گرگان عبدالرضا دادبود گرگان ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد بیرجند خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد

هادی طحان نظیف اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، خلاف موازین شرع شناخته نشد.

به گزارش مهر، وی در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

طحان نظیف توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان