Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه آزاد از صدور حکم اخراج یکی از اساتید این دانشگاه به مقدسات دینی اهل سنت خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد بر اصل اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر اتحاد شیعه و سنی تاکید دارد و با اخلال‌گران برخورد خواهد کرد.

دکتر محمدصادق ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی پخش کلیپی از یک استاد دانشگاه آزاد واحد زاهدان و هتک حرمت وی نسبت به مقدسات دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان بلافاصله جلسه هیات رسیدگی به تخلفات شب گذشته تشکیل شد و با دستور رئیس دانشگاه آزاد این موضوع مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به دستورات و تاکیدات ویژه رئیس دانشگاه آزاد برای پیگیری موضوع فوق دومین جلسه رسیدگی به این تخلف پیش از ظهر امروز برگزار و در نتیجه آن حکم تعلیق استاد هتاک صادر شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع هتاکی یکی از اساتید دانشگاه آزاد به مقدسات دینی اهل سنت، پیگیری‌های ویژه در این زمینه انجام شد و سومین جلسه رسیدگی به این موضوع ساعتی قبل برگزار و در نهایت حکم اخراج استاد هتاک از دانشگاه آزاد صادر شد.

دکتر ضیایی گفت: در حال حاضر استاد هتاک دانشگاه آزاد با حکم دادستان استان سیستان و بلوچستان در اختیار قوه قضاییه قرار دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این دانشگاه به اصل اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر اتحاد شیعه و سنی تاکید دارد و با اخلال‌گران برخورد می‌کند، گفت: خوشبختانه در موضوع فوق نیز دانشگاه آزاد به موقع وارد عمل شد و سران طوایف اهل سنت و مسئولان استان سیستان و بلوچستان از پیگیری‌های ویژه و به هنگام این دانشگاه تشکر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد