Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی(ره) قم از فرهنگ و قانون به عنوان دو ابزار برای مقابله با کمپین های ضددینی یاد کرد.

حجت الاسلام حسینی گلپایگانی رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به راه اندازی کمپین های ضد دینی نظیر کمپین روزه خوانی تأکید کرد که فرهنگ سازی بزرگترین و مهمترین راه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در کنار فرهنگ سازی به اقدام و اجرای قانون در برابر چنین تخلفاتی نیاز است چرا که کشور قانون دارد و می توان با قانون در برابر این مسائل ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به اینکه قانون باید انجام گیرد، تصریح کرد: قانون در هر صورت ممکن باید اجرا شود و نباید به بهانه هجمه های صورت گرفته شاهد تعطیلی قانون باشیم. اگر هجمه صورت گیرد که مثلا قاتلی اعدام نشود در این صورت شاهد لوث شدن همه مسائل خواهیم شد.

 

وی درباره راه های جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد اظهار داشت: جوانان در برهه کنونی با جوانان قدیمی تفاوت دارند و با ارائه برنامه های جانبی می توان جوانان را به مسجد جذب کرد. تعدادی از جوانان در هر صورتی به مسجد نمی آیند و تعدادی دیگر را می توان با جاذبه به مسجد سوق داد.

 

رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) ادامه داد: فضای مجازی بر گرایش جوانان به مردم تاثیر گذاشته است و بیشتر وقت خود را در این فضا صرف می کنند و به همین دلیل کمتر به مسجد توجه می کنند.

 

وی خاطرنشان ساخت: سخنرانی ها و برنامه های جذاب در مساجد می تواند سبب جذب بیشتر جوانان شود. البته یکی از مهمترین مشکلات مساجد از گذشته تاکنون این بوده که جوانان کمتر از سایر افراد در مسجد حضور می یابند و این مشکل تنها به این دوره تعلق ندارد.

 

حجت الاسلام حسینی گلپایگانی از مسجد به عنوان مرکز جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در دوران پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) مسجد به عنوان محل حکومت تلقی می شد. بزرگان و علما اعتقاد دارند که مسجد باید نسبت به همه امور در مرکزیت قرار داشته باشد.

 

وی خواستار استفاده بهینه از فضیلت ماه مبارک رمضان شد و افزود: روزه ما نباید روزه نخوردن و نیاشامیدن باشد بلکه باید نسبت به اجتناب از بقیه گناه ها و پرداختن به قرائت قرآن و ادعیه و سایر مستحبات ماه مبارک توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) در بخش پایانی این گفت وگو تأکید کرد: روزه داری در کنار انس با  ادعیه و قرآن و اجتناب از معاصی به شدت کمک می کند که انسان به معنویت مورد نیاز دست یابد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن کریم برجام دولت مسجد مجلس نمایشگاه قرآن مصلی تهران حسن روحانی روزه خواری قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان از توزیع ۴ هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه بین نوعروسان این استان خبر داد. - اخبار استانها -

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: ترویج گسترش فرهنگ ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار یکی از اهداف نهاد کمیته امداد است.

او با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اضافه کرد: این نهاد با مشارکت خیرّان و کمک به نوعروسان زمینه‌های سبک زندگی ساده را فراهم کرده‌است.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان اعلام کرد: 4 هزار و 265 سری جهیزیه با مبلغ 127 میلیارد تومان بین مددجویان این استان در سال 1402 توزیع شده‌است.

شیخ‌پور بیان کرد: جهیزیۀ توزیع‌شده بین نوعروسان لرستان شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز است که بین مددجویان در تمام شهرهای این استان توزیع شده‌است.

او خاطرنشان کرد: هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در لرستان وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که لوازم ضروری زندگی برای مددجویان را در امسال نیز تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان با تأکید به کمک به ایتام، زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال‌ برای مددجویان این استان یادآور شد: 12 هزار و 585 مورد فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده‌است.

شیخ‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: 922 میلیارد تومان فرصت شغلی در سرفصل‌های کشاورزی دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برای مددجویان لرستان ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • مد خوب، مد بد!
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»