Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با محاسبات انجام‌گرفته رودخانه کارون از نظر فنی مشکلی برای گذر و تخلیه سیلاب‌ها ندارد و می‌تواند در صورت بروز سیلاب بدون هیچ مشکلی آن را از خود در مقطع اهواز عبور دهد.

مصطفی شبه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ردیف عمرانی اعتبار موردنیاز جهت لایروبی رودخانه کارون عملا وجود دارد و حذف نشده است اما به دلیل این‌که پولی وجود ندارد، تخصیصی نیز در این زمینه انجام نمی‌گیرد تا بتوان در رودخانه کارون کار انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رودخانه کارون در حال حاضر علی رغم عدم لایروبی، مشکل حادی از نظر تخلیه سیلاب‌ها در مقطع اهواز ندارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: مساله اصلی در بحث لایروبی رودخانه کارون در حال حاضر بحث منظرسازی آن است تا کارون از نظر شکلی زیبایی بیشتر و بهتری پیدا کند.

شبه عنوان کرد: رودخانه کارون از نظر شکلی نیاز دارد تا اقداماتی از جمله لایروبی و بحث نی‌زدایی در آن صورت گیرد تا منظره رودخانه از نظر ظاهری چهره زیباتری به شهر اهواز بدهد.

وی ادامه داد: با محاسباتی که انجام گرفته است، رودخانه کارون از نظر فنی برای گذر و تخلیه سیلاب‌ها مشکلی ندارد و می‌تواند در صورت بروز سیلاب بدون هیچ مشکلی آن را از خود در مقطع اهواز عبور دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام رودخانه کارون سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید احمد موالی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاها از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی شده است.

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد