Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@22:55:59 GMT

حمایت وزارت راه از واردات لوازم‌یدکی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۲۶۲۷

حمایت وزارت راه از واردات لوازم‌یدکی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس آخوندی در نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر جاده‌ای با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات این بخش در پاسخ به اعتراضات حاضران در این جلسه اظهار داشت: اعتراض رانندگان و نمایندگان آن‌ها به هیچ وجه باعث ناراحتی نشده، زیرا حق اعتراض را قبول دارم و معتقدم اعتراض حق قانونی و طبیعی رانندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید توجه داشت که حق اعتراض با سنگ پراکنی متفاوت است و همانند گفته‌های نمایندگان رانندگان باور دارم افرادی که وسط جاده‌ها اقدام به سنگ پراکنی کردند جزو رانندگان نیستند.

وی افزود: مشکلات رانندگان را باید دست در دست یکدیگر و با مشارکت و مشورت همدیگر رفع کنیم. بر همین اساس به دنبال توافق پشت درب‌های بسته نبوده و رانندگان در ریز جزئیات تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهند گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسئله نرخ‌گذاری کرایه حمل تصریح کرد: شخصاً با نرخ‌گذاری از جانب دولت مخالف هستم اما باید یک مبنا به‌عنوان نرخ راهنما وجود داشته باشد تا حدود نرخ مشخص شود که می‌توان با همفکری یکدیگر آن را مشخص کرد.

آخوندی در ادامه با اشاره به مشکلات بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان گفت: ابتدا باید درباره انواع شرکت‌ها بحث کرد و تنوع آن را افزایش داد. همچنین چگونگی رابطه مالک کامیون، شرکت و راننده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و هرگونه تغییرات لازم اعمال شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم دو مسئله افزایش نرخ بهره‌وری و نظم عادلانه را مهم دانست و گفت: نزد رانندگان ممکن است تأمین حداکثری منافع شخصی از بیشترین اهمیت برخوردار باشد اما باید منافع دیگران را نیز دید و مدلی که منافع همه ذی‌نفعان را دربرمی‌گیرد، انتخاب شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این قابلیت وجود دارد که هرگونه اقدامی که نظم عادلانه اعم از نحوه محاسبه کارمزد، پرداخت‌ها و رسیدگی کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ را بر هم زند، مورد بازبینی و در صورت نیاز تجدیدنظر قرار گیرد. همچنین درصورتی‌که خواسته‌ها به‌صورت مکتوب ارسال شود می‌توان با تشکیل یک کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان رانندگان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به بررسی و بازبینی تمامی آیین‌نامه و فرایندها بپردازند و پس از جمع‌بندی نهایی اعلام عمومی شود.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بیمه رانندگان نیز گفت: علی‌رغم اینکه مسئله بیمه مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است، اما وزارت راه و شهرسازی به‌منظور تشکیل جلسات سه جانبه‌ای حاضر به کمک به رانندگان در این زمینه است.

آخوندی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل قابل پیگیری در کارگروه مشترک، بررسی بیمه شخص ثالث، بدنه و خویش‌فرما به‌علاوه بررسی رابطه مالکان و شرکت‌ها، همچنین مسائل انضباطی و مالیاتی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اعتراض رانندگان نسبت به سهمیه سوخت بر اساس پیمایش نیز بیان داشت: به‌طورکلی اجرای این طرح به نفع رانندگان بوده است اما در صورت اثبات صحبت‌های نمایندگان رانندگان مبنی بر وجود اشکالاتی در مناطق مختلف همچون مرزها، باید با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بررسی و مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف  در بازار خطاب به نمایندگان رانندگان در جلسه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد تا از واردات لوازم‌یدکی موردنیاز رانندگان توسط خود آن‌ها حمایت کند. این اقدام باعث می‌شود با ورود اولین محموله وارداتی، لوازم‌یدکی در بازار با قیمت مناسب عرضه شود.

 وی افزود: به‌طور حتم در صورت مطلع شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرایط فعلی بازار لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف کامیون‌ها و تصمیم رانندگان از طریق انجمن‌ها برای واردات این محصولات، به اصلاح امور خواهد پرداخت و شاهد توزیع این محصولات باقیمت مناسب در بازار خواهیم بود.

آخوندی تأکید کرد: یک کارگروه مشترک با تمامی انجمن‌ها در خصوص رابطه شرکت‌ها و رانندگان، مدل قیمت‌گذاری، بیمه، تأمین لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف با مسئولیت رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک نماینده از معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای می‌توانند از طریق سامانه شهراه با این‌جانب ارتباط برقرار کرده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای بنده ارسال کنند.

در پایان مقرر شد، افزایش نرخ ۲۰ درصدی کرایه حمل در تمامی استان‌ها اعمال شود، ظرف ۱۰ روز کاری پیشنهادهای مبنای نرخ راهنما بر اساس تن ـ کیلومتر از سوی نمایندگان به صورت مکتوب برای بررسی و کار کارشناسی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد. همچنین سه نفر از هر یک از کانون‌های انجمن‌های رانندگان کشور، کامیونداران کشور و انجمن رانندگان مسافر کشور به عنوان اعضای کارگروه معرفی شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کامیون وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟