Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی چند روز گذشته کامیون داران شهرهای مختلف کشور نسبت به کرایه پایین و افزایش نرخ بیمه و سایر مطالبات خود اعتراضاتی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات کامیون، افزایش عوارض جاده ای در برخی بخش ها و پایین بودن کرایه ها سبب شد تا طی هفته گذشته تعدادی از رانندگان کامیون دست از کار بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کامیون داران در این اعتراضات با نصب بنرهایی در جلوی کامیون خواستار رسیدگی و توجه به مشکلات شدند و بدون هیچ گونه نگاه سیاسی تلاش کردند تا مهمترین مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

 

این اعتراضات به بروجرد هم کشیده شد و تعدادی از کامیون داران عصر روز چهارشنبه با پارک کردن کامیونها در بلوار امام(ره) خواستار رسیدگی به مشکلات شدند.

 

با دست از کار کشیدن رانندگان کامیون، التهاب فضای مجازی را در بر گرفت و بار دیگر شایعات به اوج رسید تا جایی که خبر از کمبود شدید بنزین و تعطیلی دو جایگاه سوخت در بروجرد زمزمه می شد.

 

در این میان رسانه های بیگانه سعی کردند تا از این فرصت هم نهایت سو استفاده را برده و حتی اگر شده یک قدم به اهداف خود نزدیک شوند و در این میان آتیش بیار معرکه شدند و مدام سعی کردند از این اعتراضات یک تصویر سیاسی جلوه دهند.

 

رضایی یکی از کامیون داران بروجردی در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ما فقط از مسئولین تقاضا داریم تا به مشکلات ما رسیدگی کنند چرا که از یک سو افزایش های نرخ بیمه و قطعات ماشین و از سوی دیگر پایین بودن کرایه بار، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

وی اضافه کرد: این افزایش و کاهش با هم همخوانی ندارند و کار کردن در این شرایط به صرفه نیست.

 

این راننده کامیون اظهار داشت: مهمترین خواسته ما توجه به این صنف است و این نرخ ها به گونه ای باشد که ما هم بتوانیم کار خود را ادامه دهیم.

 

"احمد گودرزیان" معاون فرمانداری بروجرد در این راستا افزود: عصر روز چهارشنبه تعدادی از کامیونداران ماشین های خود را در کنار بلوار امام(ره) پارک کرده و با این اقدام اعتراض خود را اعلام کردند.

 

وی اضافه کرد: در صبح روز پنج شنبه 50 نفر از رانندگان کامیون را به فرمانداری دعوت کردیم تا مشکلات را یک به یک بیان کنند که مهمترین مشکلات آنها افزایش نرخ بیمه و پایین بودن کرایه بود.

 

گودرزیان اظهار داشت: البته برخی از رانندگان از دلال بازی هایی که در این میان وجود داشت هم گلایه هایی داشتند که برای حل این مشکل با تعزیرات هماهنگی های لازم صورت گرفت تا این مشکل برطرف شود.

 

به گفته وی بعد از اتمام این جلسه رانندگان قانع شدند و رسیدگی به مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفت به طوری که کرایه ها 20 درصد افزایش و نرخ بیمه به حالت قبلی بازگشت اما متاسفانه در روز جمعه تعدادی رانندها بدون کامیون در مسیر جاده بروجرد- خرم آباد دوباره دست به اعتراض زدند که با ورود نیروی انتظامی این موضوع حل و فصل شد.

 

معاون فرماندار بروجرد با تکذیب خبر تعطیلی دو جایگاه سوخت در بروجرد افزود: با توجه به اعتصاب کامیونداران اما هیچ کمبود بنزینی در جایگاه ها وجود نداشت و هیچ جایگاه های به تعطیلی نرسید.

 

وی گفت: برخی تلاش دارند تا جو روانی ایجاد کنند و تقاضا داریم مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند

امام جمعه رشت ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ماجرای اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ضمن تشکر از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسراییل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت عدل در تعاملات اجتماعی اظهار داشت: خداوند در آفرینش انسان، عدل را رعایت کرده است؛ طبق روایات منظور از عدل رعایت انصاف در زندگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: 14 میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه لوازم زندگی‌ مردم محصول رنج و زحمت کارگر است تصریح کرد: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را 89 روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و لذا همه کسانی‌که درصدد جذب‌ کارگر هستند باید به امنیت شغلی وی توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی بودند تصریح کرد: ایشان در عین حال که به آموزه‌های اسلامی پایبند و‌ معتقد بودند، یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام‌عیار بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهگ جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود و لذا یکی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به این کشور‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است افزود: دشمن در تلاش بود روابط میان دو کشور تیره شود و این موضوع توسعه اقتصاصی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاه‌های خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/612

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته