Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین:معاون رئیس جمهور گفت: با واگذاری وظایف به بخش خصوصی، هزینه ها به علت رویکرد اقتصادی آن کمتر خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین؛معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: غیر جلسه شورای اداری خراسان رضویچالاکی دولت  به علت تعداد زیاد کارکنان آن نیست بلکه به علت وظایف تجمیع شده بخشهای غیر دولتی در دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید انصاری دیشب در شورای اداری خراسان رضوی افزود: عمل به این وظایف پر حجم، از طریق دولت بودجه زیاد می خواهد که با واگذاری آنها به بخش خصوصی، هزینه ها به  علت رویکرد اقتصادی آن کمتر خواهد بود.

وی شان نظام اداری را اداره امور کشور و ارائه خدمات مورد نیاز مردم دانست و گفت: آسیب شناسی از نظام اداری از سال ۷۷ تاکنون نشان می دهد بخش خصوصی رشد نیافته و وابسته به دولت است و تشکلهای مدنی تغییر چندانی نداشته اند و در این دو دهه شاهد گسترش مداخلات دولت در این ۲ بخش بوده ایم.

معلون رئیس جمهور گفت: از طرفی مردم دولت گرا از دولت توقع انجام اموررا داشته و این موضوع خود به خود موجب مداخلات دولت در بخش خصوصی شده است.

 به گرزارش صدا وسیما، مرکز خراسان رضوی، انصاری تماس ارباب رجوع با کارکنان را  از عوامل مهم ایجاد فساد در بخشهای اداری دانست و قطع ارتباطات مستقیم در این خصوص و افزایش توسعه خدمات الکترونیکی  تاکید کرد.

وی به افزایش جمعیت کشور،   افزوده شدن به خدمات جدید و زیرساختهای آن، افزایش تعداد فرمانداری ها از ۲۲۰  در سال ۷۶ به ۴۳۰ کنونی، ایجاد پستهای اداری جدید نیز اشاره کرد و گفت:  هزار نفر در استانداری و فرمانداری های استان تهران از شهرداری حقوق می گیرند اما در مجموعه های استانداری فعال هستند، بارها اعلام کرده ام این افراد را از استانداری مرخص کنید اما اعلام شده نه شهرداری آنان را می پذیرد و نه حاضر به ترک پست استانداری هستند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: پارسال دولت ۳۲۰  هزار میلیارد تومان هزینه کرده که ۲۸۰ هزار میلیارد تومان آن برای حقوق کارکنان و خدمات به مردم بوده و فقط ۴۰ هزار میلیارد تومان صرف بودجه های عمرانی شده است و از بودجه ۳۶۸ هزار میلیارد تومانی  امسال نیز ۴۰  هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی باقی می ماند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: گرایش شدید مردم به استخدام در دستگاههای دولتی به  علت اعتماد نداشتن به تامین آینده در بخش خصوصی و نهادهای مدنی است که اگر در این زمینه اقدامات مناسب انجام شود این نقیصه قابل رفع خواهد بود. رشیدیان افزود: با هدف توازن بین ساختار و وظایف سازمانی در استان باید شاهد تغییرات جدید در آن باشیم.
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استانداری تهران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر