Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: طرفداران «محمد صلاح» در اروپا و در سراسر جهان اسلام نه تنها هویت او را پذیرفته اند بلکه به آن افتخار هم می کنند و اینگونه است که او نفوذ اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی در جامعه حامیان خود دارد.

خبرگزاری شبستان: «بدون هیچ شک و تردیدی،محمد صلاح در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است».این جمله «استیون جرارد» ،فوتبالیست بریتانیایی و بازیکن محبوب باشگاه لیورپول درباره بازیکن فوتبال تیم ملی مصر وستاره مسلمان باشگاه لیورپول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه «محمد صلاح» در دیدار نهایی لیگ قهرمانان بین «لیورپول» و «رئال مادرید» به شدت آسیب دید و این اتفاق منجر شد تا او جام جهانی را از دست بدهد.

محمد صلاح، ستاره لیورپول و امید اول مصر در جام جهانی پس از برخورد با «سرخیو راموس»،بازیکن تیم حریف  از ناحیه کتف به شدت آسیب دید و سپس مجبور به ترک زمین با چشمانی گریان شد.

قبل از این دیدار «ان بی سی نیوز» در گزارشی نوشت :پس از یک سفر دشوار که در یک روستای فقیر در دلتای نیل آغاز شد، حالا سلطنت محمد صلاح به عنوان «پادشاه مصری» لیگ برتر انگلیس در آغاز شده است.

در این گزارش آمده بود که حداقل برای این فصل ،نام صلاح هم تراز با سوپراستارهای چند ساله یعنی «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» است.

اما عامل دیگری که «صلاح» را این چنین محبوب کرده،بیان اعتقاداتش به عنوان یک مسلمان در زمین بازی است.

در دورانی که اسلام هراسی بر انگلیس و اروپا سایه افکنده و مهاجرت و هویت ملی به یکی از داغ ترین موضوعات روز تبدیل شده است،وضعیت صلاح به عنوان یک مسلمان اهل آفریقای شمالی که آزادانه و با جسارت کامل ایمان خود را در زمین بازی ابراز می کند حامل پیامی قابل توجه است.

طرفداران صلاح در اروپا و در سراسر جهان اسلام نه تنها هویت او را پذیرفته اند بلکه به آن افتخار هم می کنند و اینگونه است که او نفوذ اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی در جامعه حامیان خود دارد.

به عنوان مثال،طرفداران «محمد صلاح» آوازی را با این مضمون می خوانند:اگر او برای شما خوب است برای من هم خوب است /اگر او چندگل دیگر بزند من هم مسلمان خواهم شد/نشستن در مسجد،جایی که من میخواهم باشم.

این اولین بار نیست که یک بازیکن مسلمان به بالاترین سطوح در فوتبال اروپا می رسد اما به گفته پیارا پوار، مدیر اجرایی «فوتبال بر ضد نژادپرستی »اروپا ( FARE ) این سطح از استقبال از یک بازیکن مسلمان بی سابقه است.

او در این باره می گوید:این اولین بار است که من شاهد قدردانی چنین مثبت،فوق العاده زیاد و آشکار از یک بازیکن مسلمان هستم.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه قرآن مجلس دولت مسجد قرآن کریم آمریکا مصلی تهران محمد صلاح جام جهانی مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم مصری لیورپول پس از درگیری هفته گذشته با یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، همچنان یکی از موضوعات اصلی بحث و گفت‌وگوهای اهالی فوتبال است.

ستاره ۳۱ ساله در حالی‌که برای تعویض و ورود به زمین آماده می‌شد، ابتدا از دست دادن با کلوپ خودداری کرد و این باعث شد که این زوج در کنار خط با یکدیگر وارد یک درگیری لفظی شوند.

سونس ستاره مصری را به خودخواهی متهم کرد و مدعی شد که صلاح اغلب از تعویض و خارج شدنش از زمین و یا آغاز بازی از روی نیمکت ناراضی است. او همچنین درگیری این بازیکن با سادیو مانه را هم یادآوری کرد.

او گفت:«در فصل‌های اخیر و همین فصل، هر زمان که صلاح از بازی تعویض و خارج شده همیشه ناراضی بوده است. این بعضی مواقع خوب است، بازیکنان باید انگیزه داشته باشند و برای بیشتر بازی کردن تلاش کنند، اما تا وقتی که به تیم آسیب نرسد.

صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام. نمی‌دانم دیدگاه افراد داخل باشگاه به او چیست اما من در بیرون می‌بینم که خودخواهی او به شکل آشکاری اذیت‌کننده ‌و مشکل‌ساز است. همانطور که در درگیری با کلوپ دیدیم.»

دیگر خبرها

  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • ام باپه: مطمئن هستیم که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهیم کرد
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد
  • پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏
  • گل محمد صلاح به تاتنهام (لیورپول 1-0 تاتنهام)
  • تصمیم نهایی یورگن کلوپ در مورد صلاح
  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟