Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:14:58 GMT

چشمه های هرمزگان زیر پوشش آبخیزداری قرار می گیرند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۸۳۰۲

چشمه های هرمزگان زیر پوشش آبخیزداری قرار می گیرند

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم حسین پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون طرح آبخیزداری در حوزه 184 دهنه چشمه در سطح استان هرمزگان اجرا شده که نقش موثری در جلوگیری از خشک شدن چشمه ها و بهبود آبدهی آن ها داشته است.
وی بیان داشت: امسال نیز 22 دهنه چشمه با هدف تغذیه و تقویت آبدهی چشمه ها، زیر پوشش طرح آبخیزداری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار کرد: چشمه های آب هرمزگان به واسطه خشکسالی، کمبود بارندگی، حفر چاه های غیر مجاز و برداشت بیش از ظرفیت از آبخوان های زیرزمینی، در بسیاری از مناطق با کاهش آبدهی و خشک شدن مواجه بوده که نیازمند تقویت آبدهی و پایداری آن از طریق اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری است.
حسین پور ادامه داد: چشمه ها به عنوان یکی از منابع حیاتی آب هرمزگان، نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق، پایداری روستاها، رونق گردشگری، تولید کشاورزی و حفظ حیات عرصه های طبیعی دارند.
هرمزگان دارای 639 دهنه چشمه آب با ظرفیت آبدهی سالانه 133 میلیون متر مکعب است که بیشتر نیاز آبی بخش کشاورزی و آب شرب روستاهای استان را تامین می کنند.
2 دهه سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان، موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است .
از 74 دشت موجود در هرمزگان، تمامی آن ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
7195/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بخش کشاورزی تغذیه خشکسالی کشاورزی گردشگری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از ۳۸ مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

وی گفت: براساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در ۱۲ محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی به فعالیت و استقرار ۱۶ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۵۶ نیروی راهدار با ۳۱ دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کارگیری شد.

چشمه خاور ادامه داد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود پیش از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان مراجعه نمایند.

کد خبر 6096608

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • فیلم | فوران چشمه آب در دل سنگ های ایلام
  • فیلم | جاری شدن چشمه آب در دل سنگ ها در ایلام
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • جاری شدن چشمه آب در دل سنگ های سراب دره شهر
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان