Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - شماري از رانندگان تاکسي تلفني شهر تهران روز يکشنبه اعتراضشان به افزايش نرخ طرح جديد ترافيک پايتخت را به فرمانداري بردند و با حضور مقابل ساختمان اين نهاد، پيگيري موضوع را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا از مقابل ساختمان فرمانداري، اين افراد که تعدادشان بيش از 100 نفر برآورد مي شد اعلام کردند هزينه طرح ترافيک آنها امسال 45 ميليون ريال است در حالي که سال گذشته شش ميليون ريال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از اين رانندگان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: راه اندازي تاکسي هاي اينترنتي يا استارتاپي به اندازه کافي براي رانندگان تاکسي تلفني مشکل ساز بوده و ديگر تاب تحمل قيمت هاي کنوني طرح ترافيک را ندارند.
وي که مايل به اعلام نامش به خبرنگار ايرنا نبود، مدعي شد: پس از فعاليت تاکسي هاي استارتاپي حدود 700 آژانس از يک هزار و 500 تاکسي تلفني تهران تعطيل شده است.
تاکسي هاي استارتاپي يا اينترنتي که کار آنها به وسيله گوشي هاي تلفن همراه انجام مي شود، در دو سه سال اخير فعاليت خود را آغاز کرده اند و با استقبال گسترده اي مواجه بوده اند که از همان زمان هم صاحبان تاکسي هاي تلفني از فعاليت آنها گلايه داشتند و مدعي بودند که کسب و کار آنها محدودتر شده است.
قيمت تاکسي هاي استارتاپي در مقايسه با تاکسي تلفني ها که به شکل سنتي تر فعاليت دارند کمتر و خدمات رساني آنها از نظر شهروندان بهتر و منظم تر اعلام شده که همين، سبب گرايش هرچه بيشتر مردم به اين نوع کسب و کار نوين شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا ساعتي پس از اين تجمع، معاون فني - عمراني فرماندار تهران در جمع نمايندگان رانندگان آژانس ها حاضر شد و با دعوت از آنان به نمازخانه فرمانداري اظهاراتشان را شنيد.
«غلامحسين آرام» گفت: خواسته رانندگان تاکسي تلفني درباره هزينه طرح ترافيک منطقي است و موضوع را پيگيري خواهيم کرد.
وي ادامه داد: در چند روز آينده با پيگيري هاي فرمانداري موضوع دنبال خواهد شد و رانندگان مي توانند کارت شارژهاي اينترنتي خود را به همان مبلغ سال گذشته شارژ کنند و منتظر افزايش حداکثر 10 تا 15 درصدي قيمت (تورم سالانه) باشند چون موضوع را به اين شکل در دست پيگيري داريم.
فرماندار تهران نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين زمينه گفت: مطالبه معترضان به افزايش طرح ترفيک تاکسي هاي تلفني قانوني است و فرمانداري نيز اين موضوع را با شهرداري مکاتبه کرده است.
« عيسي فرهادي» افزود: منتظر پاسخ معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران هستيم و معاون فني- عمراني فرمانداري مامور پيگيري اين موضوع شده است.
طرح ترافيک جديد شهرداري تهران که از نيمه ارديبهشت امسال اجرايي شد معترضان ديگري هم داشت؛ از جمله خبرنگاران رسانه ها که نسبت به تعداد سهميه و افزايش هزينه ها گلايه داشتند.
شهر تهران براي فعاليت خودروهاي شخصي سه محدوده دارد، محدوده فعاليت آزاد که عمدتا برخي بزرگراه ها و مناطق اطراف شهر را شامل مي شود، محدوده زوج و فرد که خودروها بر اساس پلاک زوج يا فرد مي توانند آنجا رفت و آمد کنند و محدوده طرح ترافيک که تقريبا در مرکز شهر قرار دارد و تنها خودروهايي که کارت مربوط به اين محدوده را داشته باشند مي توانند وارد آن شوند.
پيشينه اجراي طرح ترافيک به سال 1357 بر مي گردد و هدف اصلي ايجاد اين محدوده نيز کاهش بار ترافيک و آلودگي هوا بوده است.
تهرام/6139**1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

رییس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ پیمان کرمی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان البرز گفت: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج قزوین حد فاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج قزوین روان گزارش شده است، بیان کرد: جاده کرج چالوس در محدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است و مسافران باید از محورهای جایگزین استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!