Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور در 2 ماهه اول سال جاری 1400 تن به ارزش بیش از 750 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 476 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشور‌های افغانستان، ترکمنستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حامد طاهریان در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز افزود: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده جزءبا کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60 کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

وی یادآور شد: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

طاهریان گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام// ف. ح   افزایش صادرات خوراک دام و طیوراز خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین