Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،علی اکبر شکارچی  افزود: اقدامات اولیه پزشکی ودرمانی برروی این افراد که به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر انتقال یافته بودند انجام گرفته است.
وی افزود: به علت نبود پزشک متخص در بیمارستان خلخال، این افراد برای ادامه درمان وتشخیص پزشکی به مرکز استان اعزام شدند، 2 تن از این افراد زن و شوهر و 2 تن دیگر نیز به صورت انفرادی به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دکتر شکارچی با اشاره به افزایش مسومیت های ناشی از مصرف قارچ سمی در کشور گفت: هیچ گونه راهکار مطمئنی برای تشخیص قارچ خوراکی غیر سمی از سمی برای مصرف کنندگان بجز تشخیص آزمایشگاه های مجهز پزشکی وغذایی وجود ندارد و از مصرف قارچ های وحشی باید خوداری کرد. 
مسمومیت با قارچ سمی در اردیبهشت سال جاری مشکلات زیادی را برای مردم در سراسر کشور ایجاد کرد طوری که به گفته مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور ، طی روزهای اخیر 11 نفر در کشور با علایم مصرف قارچ ‌های سمی جان خود را از دست دادند. این افراد به پزشکی قانونی ارجاع شدند و آزمایش های لازم برای بررسی‌ های تکمیلی از آنها گرفته شد.
درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ سمی است.
امسال به دلیل بارندگی های مستمر به خصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم به خصوص روستاییان به علت مصرف قارچ سمی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قارچ سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد