Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@23:56:51 GMT

واردات لوازم آرایش در فروردین ماه چقدر بود؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۳۱۶۲

واردات لوازم آرایش در فروردین ماه چقدر بود؟

 به گزارش صدای ایران از ایسنا، رقم واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی از ۱۱ میلیون دلار در ماه نخست سال جاری گذشت.

بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی فروردین ماه سال جاری، در این مدت یک ماهه ۹۸۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است. رقم ریالی واردات انجام شده به ایران در این حوزه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در این مدت از ۱۳ کشور روسیه سفید، فدراسیون روسیه، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلستان، امارات متحده عربی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری کره و یونان انجام شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران بیش از ۳۰۰۰ تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

به این ترتیب میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی با حدود ۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نکته جالب در مقایسه ارقام مذکور تفاوت میان وزن واردات و ارزش آن در دو سال است؛ به طوریکه کاهش ۶۶ درصدی وزن واردات تنها ۱۴ درصد از ارزش واردات در این مدت کاسته است؛ به این ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که رقم خرید این محصولات در طول این یک سال با افزایش همراه بوده است.

رقم ۱۱ میلیون دلاری واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی در حالی است که گفته می‌شود سالانه بیش از یک میلیارد دلار لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود، اما نکته‌ای که به صورت دقیق به آن اشاره نمی‌شود این است که رقم عنوان شده تنها برای لوازم آرایشی است یا محصولات بهداشتی نظیر شامپو، صابون و ... را نیز دربر می‌گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لوازم ارایش واردات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران